ANRCTI inaugureaza inca doua telecentre in judetele Botosani si Vaslui
Data publicarii: 01-03-2007 | IT&C
Telecentrele inaugurate - Sarateni, judetul Vaslui (instalat de Vodafone Romania) si Plesani in judetul Botosani (instalat de Rartel) - fac parte din programul national de instalare a telecentrelor in satele fara acces sau cu acces redus la servicii de telefonie, initiat de ANRCTI in anul 2004, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Pana in acest moment, ANRCTI a organizat 5 licitatii pentru instalarea de telecentre intr-un numar total de 331 localitati. In prezent 133 de telecentre sunt functionale.
Cu ocazia inaugurarii celor doua telecentre, ANRCTI a lansat si un plan de actiuni pentru implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice pentru anul 2007. Astfel, au fost stabilite o serie de obiective precum transformarea telecentrelor din centre informatizate in centre de informatii si instruirea administratorilor telecentrelor, pentru a putea asigura indeplinirea obiectivelor propuse prin programul initiat in anul 2004.
Importanta sustinerii proiectului demarat de ANRCTI este confirmata si de faptul ca, o serie de telecentre, la mai putin de un an de la infiintare, si-au diversificat activitatea si au valorificat resursele puse la dispozitie prin proiect. Un post de radio local, desfasurarea orelor de informatica ale scolii generale in incinta telecentrului, tranzactii comerciale prin intermediul internetului sunt o serie de bune practici de utilizare a serviciilor telecentrelor.
Telecentrul este un spatiu public dotat cu cel putin doua aparate telefonice, doua calculatoare si un fax, in cadrul caruia utilizatorii finali pot initia si primi apeluri telefonice locale, nationale si internationale. In telecentru sunt disponibile si servicii de comunicatii prin fax si comunicatii de date la o rata de transfer suficienta pentru a permite accesul functional la Internet.
Telecentrul va functiona pe o perioada de cel putin 3 ani, perioada de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, dupa care echipamentele puse la dispozitie de catre furnizorul de serviciu universal vor intra in proprietatea primariei, care poate decide sa continue administrarea telecentrului.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii