ANRCTI inaugureaza inca doua telecentre in judetele Botosani si Vaslui

Data publicarii: 01-03-2007 | IT&C
"ANRCTI si-a propus sa conecteze toate comunitatile din Romania la telefonie si Internet, plecand de la premisa ca accesul la comunicatii este o componenta de baza pentru dezvoltarea oricarei comunitati si pentru mentinerea legaturilor intre oameni, pentru imbunatatirea comunicarii si, de ce nu, pentru a salva vieti in cazuri de urgenta. ANRCTI a initiat, inca din 2004, proiectul national de instalare de telecentre, in colaborare cu industria de comunicatii si autoritatile locale, pe al caror sprijin ne bazam si in continuare pentru a putea lansa in acest an inca aproximativ 270 de telecentre, prin care dorim sa oferim ocazia cat mai multor oameni sa aiba acces la informatie, la cunoastere", a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.

Telecentrele inaugurate - Sarateni, judetul Vaslui (instalat de Vodafone Romania) si Plesani in judetul Botosani (instalat de Rartel) - fac parte din programul national de instalare a telecentrelor in satele fara acces sau cu acces redus la servicii de telefonie, initiat de ANRCTI in anul 2004, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Pana in acest moment, ANRCTI a organizat 5 licitatii pentru instalarea de telecentre intr-un numar total de 331 localitati. In prezent 133 de telecentre sunt functionale.

Cu ocazia inaugurarii celor doua telecentre, ANRCTI a lansat si un plan de actiuni pentru implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice pentru anul 2007. Astfel, au fost stabilite o serie de obiective precum transformarea telecentrelor din centre informatizate in centre de informatii si instruirea administratorilor telecentrelor, pentru a putea asigura indeplinirea obiectivelor propuse prin programul initiat in anul 2004.

Importanta sustinerii proiectului demarat de ANRCTI este confirmata si de faptul ca, o serie de telecentre, la mai putin de un an de la infiintare, si-au diversificat activitatea si au valorificat resursele puse la dispozitie prin proiect. Un post de radio local, desfasurarea orelor de informatica ale scolii generale in incinta telecentrului, tranzactii comerciale prin intermediul internetului sunt o serie de bune practici de utilizare a serviciilor telecentrelor.

Telecentrul este un spatiu public dotat cu cel putin doua aparate telefonice, doua calculatoare si un fax, in cadrul caruia utilizatorii finali pot initia si primi apeluri telefonice locale, nationale si internationale. In telecentru sunt disponibile si servicii de comunicatii prin fax si comunicatii de date la o rata de transfer suficienta pentru a permite accesul functional la Internet.

Telecentrul va functiona pe o perioada de cel putin 3 ani, perioada de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, dupa care echipamentele puse la dispozitie de catre furnizorul de serviciu universal vor intra in proprietatea primariei, care poate decide sa continue administrarea telecentrului.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: