Fiscul se va ocupa separat din aprilie de companiile mijlocii
Data publicarii: 28-02-2007 | Finante-BanciIn cazul in care numarul contribuabililor mijlocii selectati conform criteriilor mai sus enuntate, este mai mic de 200, in administrarea structurilor mentionate vor trece un numar corespunzator de contribuabili selectati in ordinea descrescatoare a cifrei de afaceri dintre contribuabilii administrati de Administratiile finantelor publice ale municipiilor resedinta de judet.
Daniel Chitoiu, presedinte interimar si vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a aratat ca "aceasta reorganizare face parte din programul de reforma al administratiei fiscale, care are ca obiectiv intarirea capacitatii administrative si alinierea la standardele europene privind administrarea fiscala si asistenta acordata contribuabililor. Se doreste sa se realizeze o mai buna organizare pentru coordonarea unitara a activitatii de asistenta a contribuabililor mijlocii dupa modelul administrarii marilor contribuabili, pentru un dialog mai simplu si mai direct cu acestia. Obiectivul nostru primordial consta in asigurarea unor conditii mai bune si mai eficiente pentru contribuabili in exercitarea obligatiilor de declarare si de plata catre bugetul statului. Unitatea centrala (nationala), cat si structurile teritoriale ale Administratiei fiscale trebuie sa fie destul de flexibile pentru realizarea atributiilor si obiectivelor stabilite prin lege. Atributele functionale, particularitatile de ordin social si contextul evolutiv al legislatiei sunt elemente esentiale ale reformei fiscalitatii, inclusiv in planul administrarii la nivel teritorial. Mai mult, evolutiile pe plan european si international in domeniul fiscalitatii impun o noua abordare a administrarii fiscale elaborate de ANAF."
In acest scop s-a prevazut ca protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor privind evidentele fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora, de la organele fiscale implicate catre Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii din cadrul Directiilor generale ale finantelor publice judetene sa se finalizeze pana la data de 20 aprilie 2007, iar informatiile aflate in sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale pentru contribuabilii mijlocii persoane juridice si pentru sediile secundare ale acestora vor fi transferate in format electronic intre organele fiscale implicate in procedura de predare-primire in data de 1 aprilie 2007.
Dupa aceasta data, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii persoane juridice vor fi administrate de Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabiliii Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene si a Directiei Generale a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti, pe a caror raza isi desfasoara activitatea.
Totodata s-a prevazut ca, pentru contribuabilii mijlocii a caror cifra de afaceri in anul precedent este inferioara celei stabilite drept criteriu de selectie a acestora pentru incadrarea in categoria contribuabililor mijlocii, scoaterea din administrare sa se efectueze dupa o perioada de 4 ani consecutivi in care nu mai indeplinesc criteriul de selectie, precum si posibilitatea actualizarii contribuabililor mijlocii, prin ordin al ministrului Finantelor publice, respectiv, publicarea in Monitorul Oficial si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - Portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (http://anaf.mfinante.ro)
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani