Olandezul care a dus Raiffeisen pe locul trei zboara la clasa economic
Data publicarii: 26-02-2007 | Finante-Banci
Daca, la vremea respectiva, banca avea pierderi, in anul urmator a trecut pe profit.
Olandezul stia bine piata autohtona. Prima data lucrase in Romania in perioada 1993-1994, fiind consultant la BNR din partea Cap Gemini Olanda.
Acceptarea unui job in Romania s-a datorat si faptului ca sotia lui era din Romania, ca stia tara si, nu in ultimul rand, ca vorbea "binisor" romaneste - a inceput sa invete limba romana in 1984. Acum vorbeste atat de bine incat acorda interviurile in limba romana.
"Nu am fost destul de ambitios"
Van Groningen face parte din a cincea generatie de bancheri din familia sa. Chiar daca pare a fi o traditie a familiei, el explica faptul ca nu este asa: "Am incercat sa scap din sistemul bancar, dar mi-am dat seama ca este interesant".
Daca banca a trecut de la pierderi la profit si a ajuns pe locul trei in top, aceasta nu inseamna ca seful Raiffeisen Bank nu a comis nicio greseala de-a lungul celor cinci ani in care a condus institutia. "O greseala mai mare ar putea fi ca nu am reusit sa conving intotdeauna nici actionarii, nici echipa mea cat de repede va creste piata la un anumit moment", afirma van Groningen.
Pe baza estimarilor se fac bugetele, iar daca ele indica o crestere mai mica decat cea care are loc in respectiva perioada, atunci institutia nu este pregatita pentru a se dezvolta cat de mult permite piata in acel moment.
"Nu am fost destul de ambitios si acum imi pare rau ca nu am reusit sa convingem pe toata lumea sa investim mai mult si sa cream potential si mai mare ca sa crestem", spune seful Raiffeisen referindu-se la perioada 2004.
Zboara la clasa economic
In viata de zi cu zi, seful Raiffeisen ii poate surprinde pe cei din jur. Il poti vedea, de exemplu, calatorind la clasa economic, lucru la care nu te-ai astepta. Iar motivele sunt de ordin financiar.
Nu este explicatia oamenilor care nu castiga suficient, deoarece veniturile nu sunt o problema pentru numarul unu dintr-o banca, ci vorbeste despre modul in care acesta alege sa-si cheltuiasca banii.
"Daca eu calatoresc cu sotia ori daca este o calatorie de business si vine si sotia, atunci eu as sta la business class si ea ar sta la economy, si atunci mai bine stam amandoi la economy", spune Van Groningen. "Consumul in sine nu-mi face placere", spune seful Raiffeisen. El adauga: "Prefer sa cumpar o opera de arta sau ceva care are valoare", privind astfel de achizitii si ca pe investitii.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău