Romania este o tara cu spirit fabulos
Data publicarii: 24-02-2007 | MediaDefinitia cuvantului fabulos
DEX
FABULOS, -OASA, fabulosi, -oase, adj. 1. (Despre sume de bani, preturi, averi), Care depaseste orice inchipuire; enorm, extraordinar. 2. Care apartine lumii fabulelor, a legendelor, a mitologiei; fantastic, minunat. 3. (Adesea substantivat, n.) Imaginar, ireal. - Din fr. fabuleux, lat. fabulosus.
Dictionar de termeni literari (George Lazarescu)
Fabulos - legendar, mincinos, nascocitor; categorie a fantasticului, desemneaza personaje sau fapte imaginare, incredibile, de domeniul fanteziei, al povestii si legendei; de exemplu, personajele basmelor sunt fabuloase.
Comunicatul MAE
Campanie de imagine a Romaniei
MAE a pregatit conceptul unei campanii de imagine care sa marcheze aderarea Romaniei la UE.
Conceptul a fost elaborat la sfarsitul anului trecut, in decembrie, dupa evaluarea, impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei, a perceptiei Romaniei in unele state europene, evaluarii unor evenimente culturale si studierii exemplelor statelor care au aderat anterior la UE.
Am dorit sa conturam imaginea Romaniei ca nou membru al UE, punand accent pe dimensiunea spirituala a poporului roman. Conceptul care, in opinia noastra, ne identifica, ne pozitioneaza este "Romania - Fabulospirit" (care a fost ales si ca slogan al campaniei).
Campania noastra urmareste sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara si spirit fabulos care are mult de oferit marii familii europene.
Pe termen mediu si lung, dorim ca pentru Romania cuvantul "spirit" sa devina ceea ce este "conservator" pentru britanici, "inginer" pentru germani.
In acest moment este in curs de elaborare o Hotarare de Guvern care va contura liniile mari ale acestei campanii si va contine o evaluare din punct de vedere financiar. De asemenea, urmeaza sa organizam un proces de licitatie pentru identificarea unei agentii care sa implementeze acest concept.
Fara a dori sa fim la inaltimea unui "brand de tara", proiectul nostru are scopul pragmatic de a raspunde la intrebarile: cum se pozitioneaza Romania ca nou membru al Uniunii, care este afirmatia prin care Romania va face diferenta in pozitia sa alaturi de celelalte state europene.
Fiecare tara are acel ceva al ei care o reprezinta si care, in ciuda timpului si a schimbarilor, ramane principalul ei ambasador. Uneori este o mancare nationala, alteori, un oras ridicat la statutul de simbol (cum este, de exemplu, Praga pentru Cehia), alteori un monument sau un om valoros. De cele mai multe ori, totul se reduce la un singur cuvant. Gulasul i-a facut celebri pe unguri, iar maslinele si Zorba te duc imediat cu gandul la greci. Pe orice continent te-ai afla, Turnul Eiffel iti vorbeste despre Franta, iar Big Ben despre Anglia.
Romanii nu au Turnul Eiffel sau piramidele, tehnologia germana sau ceasurile Elvetiei. Nu au nici Turnul din Pisa, nici corridele Spaniei.
Cu toate acestea, romanii au si ei multe de spus, povestit, laudat, aratat.
Mai presus de orice insa romanii sunt oameni cu spirit care au multe de oferit Europei. Pentru Romania, am considerat ca este nevoie de gasirea unui concept care:
-Sa prezinte in mod pozitiv mentalitatea romaneasca
-Sa construiasca o imagine pozitiva, punand accentul pe oameni
-Sa combata ideile preconcepute si elementele negative care pana acum au fost, din pacate, cartea noastra de vizita in Europa
Ne propunem ca aceasta campanie sa fie sustinuta printr-un concept coerent care sa cuprinda: o campanie de print/presa scrisa si outdoor international; campanie de televiziune; evenimente indoor si outdoor; un concert live de mare anvergura si ecou mediatic puternic.
Vom face apel la elemente nationale, la valori autohtone cunoscute peste hotare, in special oameni de cultura, sportivi, oameni de stiinta.
Accentul va fi pus pe figurile reprezentative ale romanilor, pe acele personalitati care ne-au facut cunoscuti pe plan mondial si care sunt cartea noastra de vizita in Europa.
Este de mentionat ca mai multe noi state membre ale UE au desfasurat una sau mai multe campanii asemanatoare, dedicate pozitionarii lor in Uniune.
Germanii sunt cunoscuti ca un popor rece, "ingineresc". Britanicii sunt conservatori, italienii si spaniolii vorbareti, iar francezii sunt perceputi ca artisti, romantici.
Fata de acestia, romanii au un pic din fiecare. Sunt si firi deschise, carora le place sa glumeasca, sunt si seriosi, atunci cand este cazul, si au si o latura artistica dezvoltata. Pe scurt, sunt oameni cu spirit, alaturi de care nu te poti plictisi.
Polonia a realizat o campanie dedicata prezentarii avantajelor financiare si de business pe care le ofera aceasta tara. Cehia a avut drept scop prezentarea tarii ca un loc linistit, in care iti place sa iti petreci vacanta. Ungaria a avut mai multe campanii, ale carei mesaje principale au fost: "Land of natural wonders and treasures", "Talent for entertaining", "Open doors. Open hearts. Open minds".
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman