Sondaj: Succesul exporturilor depinde de cunoasterea unei limbi straine
Data publicarii: 23-02-2007 | AfaceriObiectivul a fost furnizarea catre Comisie si factorii de decizie din statele membre, de informatii practice si analize cu privire la utilizarea competentelor lingvistice in IMM-uri si impactul asupra performantei intreprinderilor.
Sondajul a identificat o legatura directa intre cunoasterea limbilor si succesul exporturilor. S-au identificat patru elemente de gestionare a activitatilor lingvistice, care se pot asocia cu succesul exporturilor: abordarea strategica privind comunicarea multilingva, numirea vorbitorilor de limba materna, angajarea de personal cu competente lingvistice si utilizarea serviciilor oferite de traducatori si interpreti. Intreaga economie a UE ar putea inregistra castiguri importante, daca toate IMM-urile exportatoare ar aplica una sau mai multe dintre aceste tehnici.
Sondajul a scos la iveala faptul ca limba engleza este limba cheie pentru a avea acces pe piata exporturilor. Cu toate acestea, rezultatele sondajului sugereaza faptul ca situatia este mult mai complexa fata de mult-citata parere, potrivit careia limba engleza ar fi limba universala. Limba rusa se foloseste pe o arie extinsa in Europa de Est (alaturi de limbile germana si polona).
De remarcat, ca limba franceza se foloseste in comertul din zona Africii, iar limba spaniola in America Latina. Parteneriatele de afaceri pe termen mai lung depind de intemeierea si gestionarea relatiei. In acest scop, cunoasterea culturii si a limbii tarii tinta sunt esentiale.
Sondajul cu privire la IMM-uri a evidentiat faptul ca se pierd afaceri intr-o mare masura, ca urmare a lipsei competentelor lingvistice. In esantionul de aproape 2 000 de intreprinderi, 11% dintre respondenti (195 de IMM-uri) au pierdut un contract ca urmare a lipsei competentelor lingvistice. Dintre acestea, 37 de intreprinderi au pierdut contracte cu o valoare totala intre 8 si 13,5 milioane de euro. Alte 54 de intreprinderi au pierdut contracte potentiale cu o valoare totala intre 16,5 si 25,3 milioane de euro. Cel putin 10 intreprinderi au pierdut fiecare cate un contract cu valoarea de peste 1 milion de euro.
Conform acestor constatari, pierderea medie pe intreprindere pe o perioada de trei ani este de 325 000 de euro. Desigur, sondajul a identificat doar acele situatii in care companiile aveau cunostinta de afacerea pierduta sau potential pierduta si astfel suma reala poate fi mult mai mare.
IMM-urile se confrunta cu bariere interculturale si lingvistice cand actioneaza in alte tari. In toate tarile, mai putin in opt dintre ele, peste 10% dintre respondenti aveau cunostinta de confruntarea cu probleme interculturale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman