Cum te comporti cu angajatii-problema

Data publicarii: Astazi, 22-02-2007 | HR/Cariere
Cum te comporti cu angajatii-problemaAngajatii-problema sunt prezenti peste tot. Oricat de mult incearca un patron sa angajeze oameni perfecti, mai devreme sau mai tarziu unii dintre ei se vor dovedi a fi nepotriviti cu profilul companiei, chiar daca s-au prezentat la interviu cu un CV beton sau chiar au fost testati de psihologii de la Resurse Umane. Poti lua in calcul ca angajatul nu este tocmai multumit cu job-ul sau pur si simplu nu se integreaza in "sanul" firmei. Oricare ar fi motivul, un angajat-problema nu se ridica niciodata, nici cantitativ, nici calitativ, la standardele impuse de organizatia in care lucreaza.

Stai de vorba cu angajatii

De indata ce "depistezi" un angajat-problema, primul pas pe care trebuie sa-l intreprinzi este sa ii oferi cateva sfaturi si sugestii. Stabileste o intalnire intre patru ochi cu el si discutati despre activitatile recente si problemele care au aparut. Vei evita astfel sa-l faci de ras in fata colegilor. Intreaba-l de ce crede ca prestatia lui a scazut sau nu s-a ridicat la un nivel acceptabil pentru companie.

Este posibil ca randamentul scazut sa fie rezultatul faptului ca angajatul nu are suficiente cunostinte sau nu a efectuat stagii de pregatire pentru a putea duce la bun sfarsit sarcina ce i-a fost distribuita. Daca este un angajat nou, poate nu este familiarizat cu tacticile si tehnicile practicate de noua companie. S-ar putea sa fi lucrat in acelasi domeniu, pe acelasi post, dar folosind tehnologie si sisteme diferite. Angajatii neinstruiti, chiar daca au experienta pe un post similiar, nu vor da randament in cadrul unei companii de la bun inceput.

Daca ineficienta sa este efectul unor probleme de familie, poti sfatui angajatul sa apeleze la ajutor profesionist. Nu trebuie sa-l trimiti la psihiatru, dar i-ai putea sugera si aceasta optiune. Ii vei da astfel sansa sa-si imbunatateasca randamentul si sa faca parte in continuare din companie. Aceasta abordare poate fi totusi o problema in cadrul firmelor mici, care nu se pot lipsi de un angajat mai mult de 30 de zile.

Cand nici sfaturile nu functioneaza...

Daca dupa discutia avuta cu angajatul nu depistezi niciun motiv pentru prestatia slaba sau problema aparuta nu poate fi rezolvata, e cazul sa actionezi! Poti scrie o avertizare, in care ii notifici angajatului-problema ca daca nu isi imbunatateste performantele in termen de 30 de zile, vei fi nevoit sa-l concediezi. In acest caz, monitorizeaza activitatea acestuia saptamanal si observa daca face eforturi sau nici macar nu se straduieste.

In aceste momente, angajatul nu ar trebui sa intarzie, sa ceara sa plece mai devreme de la serviciu sau sa-si prelungeasca pauza de pranz.

Transferul, o solutie?

Nu este neobisnuit ca o persoana sa aiba un CV mai mult decat recomandabil si referinte bune, dar aptitutidinile lui sa nu se potriveasca cu job-ul pe care il are in firma ta. In companiile cu un numar mai mare de angajati, il poti transfera in alt departament care se potriveste mai bine cu abilitatile sale. Angajatii-problema in Departamentul de Vanzari, pot deveni uneori adevarate comori la Departamentul de PR.

Concedierea, ultima solutie

Cand nici sfaturile, nici avertismentele, nici transferul in alt departament nu functioneaza, singura solutie ramasa manager-ului sau sefului Departamentului de Resurse Umane este concedierea. Un angajat-problema nu merita mai mult efort decat ai depus urmand acesti pasi si, cu siguranta, vei gasi un angajat mai bun pe acelasi post.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: