Cum te comporti cu angajatii-problema
Data publicarii: 22-02-2007 | HR/Cariere
Stai de vorba cu angajatii
De indata ce "depistezi" un angajat-problema, primul pas pe care trebuie sa-l intreprinzi este sa ii oferi cateva sfaturi si sugestii. Stabileste o intalnire intre patru ochi cu el si discutati despre activitatile recente si problemele care au aparut. Vei evita astfel sa-l faci de ras in fata colegilor. Intreaba-l de ce crede ca prestatia lui a scazut sau nu s-a ridicat la un nivel acceptabil pentru companie.
Este posibil ca randamentul scazut sa fie rezultatul faptului ca angajatul nu are suficiente cunostinte sau nu a efectuat stagii de pregatire pentru a putea duce la bun sfarsit sarcina ce i-a fost distribuita. Daca este un angajat nou, poate nu este familiarizat cu tacticile si tehnicile practicate de noua companie. S-ar putea sa fi lucrat in acelasi domeniu, pe acelasi post, dar folosind tehnologie si sisteme diferite. Angajatii neinstruiti, chiar daca au experienta pe un post similiar, nu vor da randament in cadrul unei companii de la bun inceput.
Daca ineficienta sa este efectul unor probleme de familie, poti sfatui angajatul sa apeleze la ajutor profesionist. Nu trebuie sa-l trimiti la psihiatru, dar i-ai putea sugera si aceasta optiune. Ii vei da astfel sansa sa-si imbunatateasca randamentul si sa faca parte in continuare din companie. Aceasta abordare poate fi totusi o problema in cadrul firmelor mici, care nu se pot lipsi de un angajat mai mult de 30 de zile.
Cand nici sfaturile nu functioneaza...
Daca dupa discutia avuta cu angajatul nu depistezi niciun motiv pentru prestatia slaba sau problema aparuta nu poate fi rezolvata, e cazul sa actionezi! Poti scrie o avertizare, in care ii notifici angajatului-problema ca daca nu isi imbunatateste performantele in termen de 30 de zile, vei fi nevoit sa-l concediezi. In acest caz, monitorizeaza activitatea acestuia saptamanal si observa daca face eforturi sau nici macar nu se straduieste.
In aceste momente, angajatul nu ar trebui sa intarzie, sa ceara sa plece mai devreme de la serviciu sau sa-si prelungeasca pauza de pranz.
Transferul, o solutie?
Nu este neobisnuit ca o persoana sa aiba un CV mai mult decat recomandabil si referinte bune, dar aptitutidinile lui sa nu se potriveasca cu job-ul pe care il are in firma ta. In companiile cu un numar mai mare de angajati, il poti transfera in alt departament care se potriveste mai bine cu abilitatile sale. Angajatii-problema in Departamentul de Vanzari, pot deveni uneori adevarate comori la Departamentul de PR.
Concedierea, ultima solutie
Cand nici sfaturile, nici avertismentele, nici transferul in alt departament nu functioneaza, singura solutie ramasa manager-ului sau sefului Departamentului de Resurse Umane este concedierea. Un angajat-problema nu merita mai mult efort decat ai depus urmand acesti pasi si, cu siguranta, vei gasi un angajat mai bun pe acelasi post.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău