Institutiile de credit sunt scumpe, birocratice si putin comunicative
Data publicarii: 21-02-2007 | Finante-BanciPresedintii institutiilor de credit declara ca produsele si serviciile sunt mai scumpe ca acelea oferite de bancile straine din cauza restrictiilor impuse de BNR, de necesitatea sustinerii obiectivelor de dezvoltare si de faptul ca sistemul bancar este inca subdezvoltat.
"Cred ca relatia intre banci si public s-a imbunatatit substantial in ultimii ani, dar asta nu inseamna ca perceptia populatiei s-a imbunatatit in aceeasi masura. Cred ca bancile par prea scumpe si prea birocratice, dar acestea trebuie sa acorde imprumuturi in conditii prudente, sa se protejeze si pe ele, si pe clienti", declara Mihai Bogza, presedintele Bancpost.
Concurenta, motorul schimbarii in bine
Acesta indica si conditiile de piata, care obliga institutiile de credit sa fie scumpe - precum rezervele minime obligatorii impuse de Banca Nationala, investitiile in dezvoltare si chiar capitalizarea redusa. "Daca RMO ar fi zero, dobanzile la depozite ar creste cu doua procente, iar cele la credite ar scadea cu acelasi nivel", spune oficialul Bancpost. La randul sau, Dan Pascariu, presedintele HVB Tiriac, admite ca exista imaginea amintita a bancilor in randul publicului.
"Exista aceasta perceptie, care provine si din mituri, care nu se pliaza intotdeauna pe realitate. In general, institutiile bancare sunt mai birocratice, avand in vedere ca administreaza riscuri si lucreaza cu cheltuieli", spune oficialul HVB Tiriac. El catalogheaza drept un mit faptul ca bancile autohtone sunt mai scumpe sau mai birocratice decat cele europene. « Si in alte state europene clientii se plang de birocratie si comisioane mari: astfel, se considera ca bancile italiene sunt cele mai scumpe, iar cele din Anglia au comisioanele la carduri cele mai mari. Nu exista o lume perfecta si noi stim asta», mai informeaza Dan Pascariu.
In aceste conditii, concurenta va fi cea care va duce la remedierea situatiei. "Motorul este concurenta. Bancile trebuie sa lucreze efectiv la reducerea birocratiei si a costurilor. Suntem constienti de faptul ca asteptarile clientilor sunt mai mari si incercam sa imbunatatim calitatea serviciilor", spune Pascariu.
La randul sau, Jean Baptise Hueber, director de marketing si strategie de la BRD-BSG, spune ca se constata pe piata practicarea, de catre banci, a unor tarife putin transparente, capitol la care a exemplificat ofertele cu dobanzi mici la credite, dar cu comisioane de administrare sau de aranjament ridicate. Remediul ar fi, in acest sens, aplicarea reglementarilor europene in ceea ce priveste comunicarea dobanzii anuale efective (DAE).
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului