Romanii au dat pe pastile 1,5 miliarde de euro
Data publicarii: 21-02-2007 | AfaceriAstfel, vinzarile de medicamente prin farmacii au atins 4,34 miliarde de lei (1,23 miliarde de euro), generind o rata de crestere a pietei de retail cu 25% mai mare decit in 2005. Vinzarile de medicamente prin intermediul spitalelor au avansat cu doar 1,2%, ajungind la 1,22 miliarde de lei (348 de milioane de euro). Pe segmentul de produse cu prescriptie medicala, piata a crescut cu 25,7% fata de 2005, iar cea a produselor fara prescriptie medicala cu 22,5%.
Vinzarile totale de medicamente s-au ridicat anul trecut la 5,5 miliarde de lei (1,55 miliarde de euro), retailul farmaceutic reprezentind circa 80% din totalul pietei, restul de 20% fiind reprezentat de consumul din spitale.
Arii terapeutice si vinzari
Medicamentele eliberate pe baza de prescriptie medicala, comercializate prin intermediul farmaciilor, au totalizat vinzari de 3,44 miliarde de lei (977,1 milioane de euro), in crestere cu 25,7%, iar cele fara prescriptie au adus companiilor venituri de 897,5 milioane de lei (255 de milioane de euro), cu un avans de 22,5%.
Pe tendinta de crestere a pietei totale, Cegedim a consemnat o crestere a tuturor grupelor terapeutice mari. Astfel, cea mai mare crestere de anul trecut a fost de 33,3%, inregistrata de medicamentele pentru singe si organe hematoformatoare. De asemenea, in topul celor mai bine vindute medicamente au ramas cele destinate sistemului cardiovascular, care au atins la finele anului trecut 1,07 miliarde de lei, in crestere cu 32,2% fata de 2005. In acelasi timp, vinzarile la medicamentele pentru sistemul musculo-scheletic au crescut cu 27%.
Cegedim Romania precizeaza ca datele prezentate estimeaza fluxul de produse la iesirea din farmacie si spital catre pacient si reprezinta exclusiv produsele farmaceutice ale companiilor, nu si cele parafarmaceutice, cosmetice sau veterinare.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului