Patroni care isi spioneaza angajatii
Data publicarii: 19-02-2007 | Afaceri
Angajatii companiilor stiu ca sunt supusi unor teste de acest tip, dar cand se intampla si cine ii spioneaza este pentru ei o enigma. Oricum, comportamentul spionului trebuie sa fie natural, exact ca al unui client oarecare. Efectele spionajului sunt diverse: cei cu note mari iau niste bani in plus la salariu, repetentii sunt luati la discutii separate de seful magazinului.
"Nu am concediat niciodata un angajat care a obtinut un punctaj mic in urma unei astfel de vizite. Nu sunt nici macar certati, ci pur si simplu se discuta cu ei si li se spune foarte clar ce au gresit", spune Georgios Tsamis, director in cadrul lantului "Gregory's" din Capitala. Tot el arata ca magazinul care inregistreaza cel mai mare punctaj primeste titlul de "Magazinul lunii".
Turnatori cu acte in regula
O data pe saptamana, Emi, de meserie "spion", intra intr-un fast-food din Capitala si comanda, ca orice client obisnuit, ceva de mancare si o racoritoare sau o cafea. Ca tot omul, are zile bune si zile proaste, asa ca uneori e calm si stie ce vrea, alteori ii pune zeci de intrebari vanzatorului inainte de a decide ce branza i-ar placea in sendvis. Dupa ce plateste, ca are nevoie ori ba, intra si la toaleta inainte de a pleca spre casa.
Ajuns in metrou, scoate un pix si un formular si da note: una pentru curatenia locului, alta pentru imaginea si calitatea produselor, alta pentru zambetul si tinuta vanzatoarei si tot asa pana la mirosul din WC. Nu lasa fara nota nici mainile vanzatoarei: cel mai mare punctaj il obtine cea care si-a lasat acasa inelele si bratarile, si-a taiat unghiile scurt si nu le-a dat cu lac.
Andreea are si ea experienta de spion. Pune intrebari, ia produsele de pe raft si incepe sa le desfaca, cu naivitatea cumparatorului curios. Daca vanzatorii nu se isterizeaza si-l iau pe "incurca-treaba" cu binele, au trecut testul. Altfel, patania ajunge la urechile sefului. Care sef va lua masuri, ca doar el este cel ce a comandat si platit toata actiunea.
Atentie! Fuge salamul!
Pentru ca nu e un job din care se poate trai, de cele mai multe ori spionii fac asta de dragul ineditului. Pentru o vizita de acest gen, Emi primeste 15 lei, pe care ii da pe mancare. "E amuzant", spune baiatul, care de mai bine de un an mananca, o data pe saptamana, pe banii firmei pe care o "serveste".
E gurmand, asa ca nu i s-a "acrit" inca de aceleasi si aceleasi gustari. Ce-i drept, mananca din toate, pe rand, pentru ca aceasta este regula. Si, mai ales, sta cu ochii-n patru: e curata tejgheaua; are vitrina urme de degete; stau racoritoarele "la linie"; "fuge" salamul din sendvis; au vanzatorii boneta; este hartie la WC?
Inventat in cel de-al Doilea Razboi Mondial
Conform enciclopediei "Wikipedia", "mistery shopping" a aparut in 1940, ca mecanism de masurare a integritatii angajatilor. Modalitatile de observare variaza de la simpla completare a unui chestionar, in urma achizitionarii unui produs, la inregistrari audio si video.
Spre acest serviciu se orienteaza companii de diverse profiluri: banci, distribuitori, producatori, spitale si cabinete medicale, hoteluri si restaurante etc.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău