Multinationale cu creier romanesc
Data publicarii: 17-02-2007 | AfaceriDincolo de aceste achizitii, tot mai multe marci locale, Mobexpert, Flamingo sau Domo, au facut primii pasi in afara tarii, prin deschiderea de magazine.
Creste reteaua Jolidon
Ultima dintre mutarile strategice a unei companii romanesti este achizitionarea de catre Jolidon a companiilor Infiore (producator de lenjerie intima) si Emmeci (companie care distribuie angro brandurile Infiore), astfel ca produsele italiene Infiore si Chiaro di Luna vor intra incepand cu luna martie pe piata romaneasca. "Le vom distribui in toate magazinele Jolidon din tara. Produse care se apropie in ceea ce priveste calitatea si pretul de produsele scoase pana acum de Jolidon", a declarat, pentru EVZ Transilvania, Gabriel Carlig, proprietarul Jolidon.
Infiore este una dintre cele mai cunoscute marci de profil italiene, cu o retea de peste 100 de magazine proprii si afaceri anul trecut de aproximativ 20 de milioane de euro. "Noi doream sa ne extindem, iar ei au fost de vanzare. Negocierile au inceput in august anul trecut, alaturi de Jolidon concurand si alte companii italiene", explica Carlig. Potrivit sefului de la Jolidon, 35 dintre cele 100 de magazine ale retelei Infiore se vor rebrandui Jolidon incepand chiar din aceasta luna.
Calculatoare
Pionierii Flamingo s-au mai domolit
Deschizator de drumuri peste granite a fost Flamingo, care, incepand cu 1999, si-a infiintat subsidiare la sud de Dunare. Cu cateva luni in urma, retailerul anunta pentru acest an noi tinte in scopul extinderii in Serbia si Croatia, plus consolidarea operatiunilor din Bulgaria, insa preluarea retailerului Flanco a mai domolit procesul. Compania a fost infiintata in 1993 de Dragos Cinca, Marius Ghenea si Dragos Simion.
Electrocasnice
Domo merge la sud
Compania Domo, al doilea retailer dupa cifra de afaceri - specializat in electronice, electrocasnice si IT&C -, a deschis anul trecut cinci magazine de profil in Bulgaria, cu o suprafata totala de 2.400 de metri patrati si 130 de angajati. In total, numarul de magazine ale grupului a ajuns la sapte in Bulgaria, iar afacerile companiei din afara tarii s-au ridicat la trei milioane de euro.
MOBILA
Mobexpert face hipermarket la vecini
Si producatorul de mobila Mobexpert intentioneaza sa-si extinda operatiunile din afara tarii incepand cu acest an. Divizia Office a companiei detine, din 2000, doua magazine peste hotare - in Sofia si Belgrad - si tot in acest an va fi finalizat si primul hipermarket Mobexpert din Bulgaria. Compania a fost infiintata in urma cu 14 ani si a incheiat anul trecut cu afaceri de 155 de milioane de euro.
Textile
Jolidon a inceput expansiunea cu Budapesta
Compania Jolidon a fost infiintata in 1993, expansiunea sa internationala debutand cu deschiderea in 2000, la Budapesta, a Jolidon Hungary KFT. A urmat Jolidon Italia SRL, la Milano, in 2001, si Jolidon France SARL, la Paris, in 2003. Grupul exporta produsele in intreaga lume, avand in 2006 o cifra totala de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro.
Jolidon nu se afla la prima achizitie de acest fel. Compania a achizitionat in 2004 pachetul majoritar al principalului concurent pe piata romaneasca, Argos SA, iar la sfarsitul anului trecut a cumparat si producatorul clujean de textile LCS Conf (fosta Flacara). In ceea ce priveste achizitia LCS Conf, Gabriel Carlig spune ca va reduce productia de lohn la 50%. (Laura Laurentiu)
Petrol
Rompetrol invata franceza
Grupul Rompetrol a achizitionat in 2005 firma Dyneff, care avea o retea de 226 de benzinarii si mai multe depozite in Spania si Franta. Dinu Patriciu, seful grupului, a anuntat ca Rompetrol va deschide primele benzinarii in Franta in luna martie a acestui an sub marca Rompetrol. Iar expansiunea continua. Intre timp, compania romaneasca a anuntat si participarea la privatizarea companiei petroliere Nafta Industrija Srbije (NIS), cea mai mare companie de profil din Serbia, iar recent, Patriciu a declarat ca este interesat de achizitia unor capacitati de rafinare in Franta sau Italia de o marime cel putin egala cu aceea a Petromidia. Patriciu si-a propus sa-si extinda operatiunile si in zona Balcanilor.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman