#DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
Data publicarii: Astazi, 16-04-2025 | Finante-BanciAsociația Română a Băncilor (ARB), alături de instituțiile bancare membre, lansează un apel public de conștientizare în contextul riscurilor digitale crescute din perioada Sărbătorilor Pascale. Sub umbrela campaniei #DreptulLaBanking, românii sunt îndemnați la prudență sporită în gestionarea datelor personale și financiare, într-un mediu digital tot mai vulnerabil în fața tentativelor de fraudă. ARB atrage atenția asupra faptului că, pe fondul creșterii volumului de tranzacții online, atacurile cibernetice și tentativele de inginerie socială se intensifică.
Gradul de incluziune financiară în România a ajuns la 71% în 2024, cu peste 22 de milioane de carduri active și un nivel ridicat de utilizare a serviciilor de Internet și Mobile banking. Tocmai această digitalizare accelerată creează un teren fertil pentru escrocherii sofisticate. Băncile subliniază că nu solicită niciodată date sensibile prin telefon sau mesaje și avertizează asupra apelurilor suspecte care manipulează clienții pentru a contracta credite ori a efectua retrageri de numerar. În fața oricărei solicitări dubioase, reacția corectă este închiderea apelului și contactarea băncii pe un canal oficial.
ARB oferă și o serie de recomandări practice pentru consumatori: evitarea site-urilor nesigure și verificarea autenticitații magazinelor online, utilizarea autentificării în doi pași, monitorizarea constantă a conturilor și evitarea rețelelor Wi-Fi publice pentru tranzacții financiare. O atenționare specială vizează campaniile de reduceri „prea bune ca să fie adevărate”, răspândite prin SMS, email sau social media, care pot ascunde tentative de phishing și furt de identitate.
O altă amenințare în creștere este utilizarea tehnologiilor deepfake pentru a crea conținut înșelător, de multe ori asociat cu figuri publice sau influenceri aparent implicați în campanii promoționale fictive. În acest context, ARB îndeamnă utilizatorii să manifeste un spirit critic accentuat, să nu acceseze linkuri din surse necunoscute și să nu distribuie informații neverificate, pentru a nu deveni parte din lanțul de propagare a fraudelor. Campania vizează nu doar protejarea conturilor bancare, ci și educarea continuă a populației într-un peisaj digital tot mai sofisticat și mai periculos.
Gradul de incluziune financiară în România a ajuns la 71% în 2024, cu peste 22 de milioane de carduri active și un nivel ridicat de utilizare a serviciilor de Internet și Mobile banking. Tocmai această digitalizare accelerată creează un teren fertil pentru escrocherii sofisticate. Băncile subliniază că nu solicită niciodată date sensibile prin telefon sau mesaje și avertizează asupra apelurilor suspecte care manipulează clienții pentru a contracta credite ori a efectua retrageri de numerar. În fața oricărei solicitări dubioase, reacția corectă este închiderea apelului și contactarea băncii pe un canal oficial.
ARB oferă și o serie de recomandări practice pentru consumatori: evitarea site-urilor nesigure și verificarea autenticitații magazinelor online, utilizarea autentificării în doi pași, monitorizarea constantă a conturilor și evitarea rețelelor Wi-Fi publice pentru tranzacții financiare. O atenționare specială vizează campaniile de reduceri „prea bune ca să fie adevărate”, răspândite prin SMS, email sau social media, care pot ascunde tentative de phishing și furt de identitate.
O altă amenințare în creștere este utilizarea tehnologiilor deepfake pentru a crea conținut înșelător, de multe ori asociat cu figuri publice sau influenceri aparent implicați în campanii promoționale fictive. În acest context, ARB îndeamnă utilizatorii să manifeste un spirit critic accentuat, să nu acceseze linkuri din surse necunoscute și să nu distribuie informații neverificate, pentru a nu deveni parte din lanțul de propagare a fraudelor. Campania vizează nu doar protejarea conturilor bancare, ci și educarea continuă a populației într-un peisaj digital tot mai sofisticat și mai periculos.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă