Cushman & Wakefield Echinox: Revenire semnificativă a pieței hoteliere din București în primul trimestru; rata de ocupare a hotelurilor, printre cele mai ridicate din Europa Centrală și de Est, a crescut cu 33%
Data publicarii: 19-06-2023 | Finante-BanciPotrivit datelor publicate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, rata de ocupare a hotelurilor din capitala țării a fost în primul trimestru al anului 2023 de 62%, o creștere spectaculoasă de 33% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, rata actuală se află la doar cinci procente sub cea înregistrată în 2019, anul premergător pandemiei de Covid-19.
Raportat la regiune, Bucureștiul a avut parte de-a doua cea mai mare rată de ocupare a hotelurilor după Varșovia, clasându-se din acest punct de vedere peste capitale mai importante din punct de vedere turistic precum Budapesta, Bratislava sau Praga.
Potrivit chiar hotelierilor din capitală, performanțele din primul trimestru al anului se datorează în primul rând creșterii puternice a cererii pe segmentul turismului individual dar și îmbunătățirea turismului de grup și de afaceri. Evoluția pozitivă a fost susținută de asemenea și de o creșterii a calității ofertei de hoteluri din București după deschiderea Autograph Collection și Marmorosch, cărora li se adaugă recenta renovare a Athenee Palace.
”Piața hotelieră din București înregistrează o redresare puternică post-COVID în ceea ce privește indicatorii de performanță. Evoluția din primul trimestru crează premisele pentru un an fructuos, în condițiile în care nivelul RevPAR a depășit valoarea din Q1 2019. În aceste circumstanțe, vedem o revenire a interesului investitorilor locali și internaționali pentru hotelurile din România, deși aceștia rămân prudenți din cauza nivelului ridicat de incertitudine și a costurilor mai mari de finanțare. Prima tranzacție a fost deja încheiată în primul trimestru (vânzarea hotelului K+K Elisabeta) și ne așteptăm ca activitatea investițională să se redreseze în continuare în a doua jumătate a anului,” spune Sevda Cadir, Senior Hospitality Consultant, Cushman & Wakefield CEE & SEE.
Tariful mediu al hotelurilor bucureștene a fost de 92 de euro în primul trimestru, potrivit datelor furnizate de firma de cercetare STR Global. UN tarif care depășește cu aproximativ 12% cifrele medii din 2019, respectiv 35% peste valoarea din primul trimestru al anului trecut. Să nu uităm însă că și cota de TVA pentru acest gen de servicii a fost majorată începând cu acest an de la 5% la 9%.
Rata de ocupare mare din acest prim trimestru, cumulată cu creșterea tarifelor, au dus la o creștere cu 80% a venitului mediu pe cameră disponibilă în București, comparativ cu primele trei luni ale anului 2022. De asemenea, începând cu anul trecut, Bucureștiul împreună cu piața CEE, a cunoscut și o creștere sănătoasă a indicatorilor de performanță, anul trecut, hotelurile din capitala țării noastre atingând al doilea cel mai mare grad de ocupare dintre capitalele din Europa Centrală și de Est.
Raportat la regiune, Bucureștiul a avut parte de-a doua cea mai mare rată de ocupare a hotelurilor după Varșovia, clasându-se din acest punct de vedere peste capitale mai importante din punct de vedere turistic precum Budapesta, Bratislava sau Praga.
Potrivit chiar hotelierilor din capitală, performanțele din primul trimestru al anului se datorează în primul rând creșterii puternice a cererii pe segmentul turismului individual dar și îmbunătățirea turismului de grup și de afaceri. Evoluția pozitivă a fost susținută de asemenea și de o creșterii a calității ofertei de hoteluri din București după deschiderea Autograph Collection și Marmorosch, cărora li se adaugă recenta renovare a Athenee Palace.
”Piața hotelieră din București înregistrează o redresare puternică post-COVID în ceea ce privește indicatorii de performanță. Evoluția din primul trimestru crează premisele pentru un an fructuos, în condițiile în care nivelul RevPAR a depășit valoarea din Q1 2019. În aceste circumstanțe, vedem o revenire a interesului investitorilor locali și internaționali pentru hotelurile din România, deși aceștia rămân prudenți din cauza nivelului ridicat de incertitudine și a costurilor mai mari de finanțare. Prima tranzacție a fost deja încheiată în primul trimestru (vânzarea hotelului K+K Elisabeta) și ne așteptăm ca activitatea investițională să se redreseze în continuare în a doua jumătate a anului,” spune Sevda Cadir, Senior Hospitality Consultant, Cushman & Wakefield CEE & SEE.
Tariful mediu al hotelurilor bucureștene a fost de 92 de euro în primul trimestru, potrivit datelor furnizate de firma de cercetare STR Global. UN tarif care depășește cu aproximativ 12% cifrele medii din 2019, respectiv 35% peste valoarea din primul trimestru al anului trecut. Să nu uităm însă că și cota de TVA pentru acest gen de servicii a fost majorată începând cu acest an de la 5% la 9%.
Rata de ocupare mare din acest prim trimestru, cumulată cu creșterea tarifelor, au dus la o creștere cu 80% a venitului mediu pe cameră disponibilă în București, comparativ cu primele trei luni ale anului 2022. De asemenea, începând cu anul trecut, Bucureștiul împreună cu piața CEE, a cunoscut și o creștere sănătoasă a indicatorilor de performanță, anul trecut, hotelurile din capitala țării noastre atingând al doilea cel mai mare grad de ocupare dintre capitalele din Europa Centrală și de Est.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?