Studiu național: 47% dintre tinerii generației Z au ca obiectiv independența financiară
Data publicarii: 30-11-2022 | HR/CariereConform studiului conceput și coordonat de specialiști ai programelor naționale antreprenoriale „Vreau să fiu antreprenor” (VSFA) și „Insights”, din cadrul organizației Romanian Business Leaders, situația financiară se află în prim-planul atenției tinerilor care fac parte din Generația Z. Aceasta este considerată ca fiind mai importantă chiar decât satisfacția împlinirii personale în plan familial și chiar decât sănătatea.
Studiul a fost realizat la nivel național de către agenția de piață IZI data, cu sprijinul partenerilor de cercetare IZI data și susținerea partenerilor: Banca Transilvania, CAT Music, Chilli Ideas, Aegon, KRUK România, Bursa de Valori București, BDO. Parteneri media: AGERPRES, CursDeGuvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, New Money, Economistul, România Durabilă, Club Economic, România Pozitivă, Sparknews.
„Siguranța financiară primează în perioade de criză, iar tinerii înțeleg pe deplin acest lucru. Valul de incertitudini generate de anii de pandemie și acum de situația creată de războiul din Ucraina și efectele sale în plan economic, justifică într-o oarecare măsură aspirația pentru independența financiară a celor 47% dintre tinerii intervievați”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights și Vreau să fiu Antreprenor.
Pe lângă independența financiară menționată de 47% dintre tinerii generației Z care au participat la sondaj, alți factori motivatori importanți sunt împlinirea pe plan personal (44%), starea de sănătate (37%) sau dorința de a lăsa ceva în urmă (33%). În vreme ce fetele menționează mai degrabă independența financiară și dezvoltarea psihică și emoțională, băieții sunt mai degrabă atrași de faimă și celebritate.
Procentual, 52% dintre fete sunt preocupate de independența financiară în vreme ce procentul băieților care au această preocupare ca factor motivator principal este de 42%. Doar 24% dintre tineri au în vedere angajarea în România după terminarea studiilor, o scădere semnificativă de anul trecut, când procentul era de 30%.
„Tinerii Generației Z au crescut având derulată pe fundal mentalitatea inoculată părinților și bunicilor, mentalitate de tipul ”dacă vrei rezultate trebuie să muncești mult”; ”niciun efort nu este prea mare dacă e pentru munca ce îți place”, mentalitate care a pavat calea către obsesie, workaholism, burnout și depresie. De aici și nevoia de a rescrie scenariul pentru filmul acesta al desfășurării muncii”, a subliniat Leonard Rizoiu, Managing Partner pentru LeoHR.
“Salarii mai mari în sensul de realiste, mai multă flexibilitate a modului de lucru, mai mult timp liber, o mai mare responsabilitate socială și față de mediu – aceste cândva preferințe ale milenialilor, au devenit așteptări de ”nenegociat” ale tinerilor Gen Z”, a completat Leonard Rizoiu, Managing Partner pentru LeoHR.
Studiul a fost realizat la nivel național de către agenția de piață IZI data, cu sprijinul partenerilor de cercetare IZI data și susținerea partenerilor: Banca Transilvania, CAT Music, Chilli Ideas, Aegon, KRUK România, Bursa de Valori București, BDO. Parteneri media: AGERPRES, CursDeGuvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, New Money, Economistul, România Durabilă, Club Economic, România Pozitivă, Sparknews.
„Siguranța financiară primează în perioade de criză, iar tinerii înțeleg pe deplin acest lucru. Valul de incertitudini generate de anii de pandemie și acum de situația creată de războiul din Ucraina și efectele sale în plan economic, justifică într-o oarecare măsură aspirația pentru independența financiară a celor 47% dintre tinerii intervievați”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights și Vreau să fiu Antreprenor.
Pe lângă independența financiară menționată de 47% dintre tinerii generației Z care au participat la sondaj, alți factori motivatori importanți sunt împlinirea pe plan personal (44%), starea de sănătate (37%) sau dorința de a lăsa ceva în urmă (33%). În vreme ce fetele menționează mai degrabă independența financiară și dezvoltarea psihică și emoțională, băieții sunt mai degrabă atrași de faimă și celebritate.
Procentual, 52% dintre fete sunt preocupate de independența financiară în vreme ce procentul băieților care au această preocupare ca factor motivator principal este de 42%. Doar 24% dintre tineri au în vedere angajarea în România după terminarea studiilor, o scădere semnificativă de anul trecut, când procentul era de 30%.
„Tinerii Generației Z au crescut având derulată pe fundal mentalitatea inoculată părinților și bunicilor, mentalitate de tipul ”dacă vrei rezultate trebuie să muncești mult”; ”niciun efort nu este prea mare dacă e pentru munca ce îți place”, mentalitate care a pavat calea către obsesie, workaholism, burnout și depresie. De aici și nevoia de a rescrie scenariul pentru filmul acesta al desfășurării muncii”, a subliniat Leonard Rizoiu, Managing Partner pentru LeoHR.
“Salarii mai mari în sensul de realiste, mai multă flexibilitate a modului de lucru, mai mult timp liber, o mai mare responsabilitate socială și față de mediu – aceste cândva preferințe ale milenialilor, au devenit așteptări de ”nenegociat” ale tinerilor Gen Z”, a completat Leonard Rizoiu, Managing Partner pentru LeoHR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile