Banca Transilvania - rezultatele financiare pe primele 6 luni
Data publicarii: 14-09-2022 | Finante-BanciÎn primul semestru al acestui an, activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut cu 5,76% față de data de 31 decembrie 2021, până la 140,1 miliarde de lei, conform ultimelor date financiare raportate de către instituția financiar-bancară.
Au crescut de asemenea cu 15,58% și creditele, până la cifra de 64,9 miliarde de lei, în vreme ce profitul net consolidat a Grupului BT a fost de 1.046,5 milioane de lei din care 139, 5 milioane de lei pentru subsidiare, respectiv 907 milioane de lei pentru Banca Transilvania.
În primul semestru al acestui an Banca Transilvania a atras și 1600 de clienți noi și aproape 800 de credite pe zi. Per total, în primele șase luni ale anului, Grupul BT a atras nu mai puțin de 285.000 de noi clienți.
Depozitele acestora au ajuns la aproape 111 miliarde de lei din care aproape 73 de miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 38 de miliarde de lei sunt economii ale persoanelor juridice. Au crescut și veniturile operaționale ale băncii cu 17,6% până la un total de 2,8 miliarde de lei. Mai mult, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie și 30 iunie 2022, Banca Transilvania a acordat aproape 140.000 de noi credite persoanelor fizice și companiilor, valoarea totală a acestora fiind de 14,17 miliarde de lei.
„Am continuat în primul semestru finanțarea economiei și a statului, în condițiile în care oferim randamente bune pentru economiile păstrate la BT. Am ajuns la noi recorduri ale tranzacțiilor atât în ceea ce privește plățile cu cardurile, cât și operațiunile companiilor, pe fondul creșterii activității băncii. Creștem pe toate segmentele de piață, în condiții de profitabilitate și oferim clienților dobânzi competitive, în timp ce avem cea mai bună dinamică în atragerea de noi clienți. În ciuda condițiilor provocatoare prin care trece economia, ne uităm cu încredere la perioada următoare. Avem apetit pentru finanțare și creșterea activității BT”, declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Și în acest an, la fel ca și în anii precedenți, Banca Transilvania a fost cel mai mare partener al programelor guvernamentale IMM Invest și AFRO IMM Invest dar și în alte scheme de garantare pentru intreprinderile mici și mijlocii lansate în acest an, precum RURAL INVEST; IMM PROD sau GARANT CONSTRUCT, valoarea totală de finanțare fiind de aproape 3 miliarde de lei.
NU în ultimul rând, Banca Transilvania a ajuns la finele primului semestru al anului la 2,5 milioane de carduri unice în portofelele virtuale BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay. Numărul plăților cu telefonul s-a dublat în primele luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 53 de milioane. În total, peste 80% din clienții băncii sunt digitalizați.
Au crescut de asemenea cu 15,58% și creditele, până la cifra de 64,9 miliarde de lei, în vreme ce profitul net consolidat a Grupului BT a fost de 1.046,5 milioane de lei din care 139, 5 milioane de lei pentru subsidiare, respectiv 907 milioane de lei pentru Banca Transilvania.
În primul semestru al acestui an Banca Transilvania a atras și 1600 de clienți noi și aproape 800 de credite pe zi. Per total, în primele șase luni ale anului, Grupul BT a atras nu mai puțin de 285.000 de noi clienți.
Depozitele acestora au ajuns la aproape 111 miliarde de lei din care aproape 73 de miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 38 de miliarde de lei sunt economii ale persoanelor juridice. Au crescut și veniturile operaționale ale băncii cu 17,6% până la un total de 2,8 miliarde de lei. Mai mult, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie și 30 iunie 2022, Banca Transilvania a acordat aproape 140.000 de noi credite persoanelor fizice și companiilor, valoarea totală a acestora fiind de 14,17 miliarde de lei.
„Am continuat în primul semestru finanțarea economiei și a statului, în condițiile în care oferim randamente bune pentru economiile păstrate la BT. Am ajuns la noi recorduri ale tranzacțiilor atât în ceea ce privește plățile cu cardurile, cât și operațiunile companiilor, pe fondul creșterii activității băncii. Creștem pe toate segmentele de piață, în condiții de profitabilitate și oferim clienților dobânzi competitive, în timp ce avem cea mai bună dinamică în atragerea de noi clienți. În ciuda condițiilor provocatoare prin care trece economia, ne uităm cu încredere la perioada următoare. Avem apetit pentru finanțare și creșterea activității BT”, declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Și în acest an, la fel ca și în anii precedenți, Banca Transilvania a fost cel mai mare partener al programelor guvernamentale IMM Invest și AFRO IMM Invest dar și în alte scheme de garantare pentru intreprinderile mici și mijlocii lansate în acest an, precum RURAL INVEST; IMM PROD sau GARANT CONSTRUCT, valoarea totală de finanțare fiind de aproape 3 miliarde de lei.
NU în ultimul rând, Banca Transilvania a ajuns la finele primului semestru al anului la 2,5 milioane de carduri unice în portofelele virtuale BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay. Numărul plăților cu telefonul s-a dublat în primele luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 53 de milioane. În total, peste 80% din clienții băncii sunt digitalizați.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani