Tinerii iau cu asalt piața muncii după încheierea examenului de Bacalaureat
Data publicarii: 11-07-2022 | HR/CariereAu trecut mai bine de două săptămâni de la încheierea examenului de Bacalaureat, timp în care din ce în ce mai mulți absolvenți de liceu au început să își caute un loc de muncă. Astfel, numărul de aplicări pentru posturi de începători sau pentru posturi care nu necesită experiență a crescut cu aproximativ 20% față de lunile trecute pe platforma eJobs.
Și angajatorii au scos pe piață în ultimele zile peste 25.000 de locuri de muncă adresate celor fără experiență sau la început de carieră, cele mai multe fiind postate de companii care activează în domenii precum retail, turism, transport, call-center, servicii sau industria alimentară.
”Tinerii au fost întotdeauna căutați pe piața muncii, însă au fost mulți ani în care angajatorilor le era greu să îi atragă și să îi rețină pe termen lung în interiorul companiilor. Dacă a fost ceva bun în această perioadă de pandemie, a fost schimbarea felului în care tinerii se raportează la piața muncii. Au înțeles că ideal este să nu amâne prea mult momentul începerii carierei, să trateze cu mai multă responsabilitate rigorile pe care le presupune un job, să meargă la interviuri mai bine pregătiți și, în general, să fie mai serioși când vine vorba de viața lor profesională. De aceea, nu ne surprinde să vedem că, imediat după terminarea examenului de Bacalaureat, absolvenții de liceu își încearcă norocul pe piața muncii, chiar și dacă unii dintre ei vor să se angajeze doar pe perioada verii, până vor începe cursurile de la facultate”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România.
Dintre domeniile cele mai căutate de tinerii absolvenți de liceu din România, remarcăm cel de retail, horeca, servicii, call-center și IT/Telecom. Acestea sunt de altfel și domeniile spre care se îndreaptă în mod tradițional potențialii angajați tineri și fără experiență datorită faptului că ele permit o specializare rapidă la locul de muncă și implicit, oportunități de avansare relativ rapidă în carieră. Pe de altă parte, sunt atractive și sectoarele care permit munca sezonieră, sau care depind de aceasta, precum horeca și turismul.
”Faptul că vedem, însă, un procent destul de mare, peste media la nivelul întregii piețe de candidați, a celor care aplică pentru joburi remote, ne duce la concluzia că sunt destul de mulți tineri care vor să se angajeze permanent și să poată continua munca și din toamnă, în paralel cu studiile. Dacă, la nivel general, vorbim despre un procent 12% alocat aplicărilor pentru locurile de muncă remote, în cazul celor fără experiență, procentul crește la 20%”, explică Roxana Drăghici.
Și angajatorii au scos pe piață în ultimele zile peste 25.000 de locuri de muncă adresate celor fără experiență sau la început de carieră, cele mai multe fiind postate de companii care activează în domenii precum retail, turism, transport, call-center, servicii sau industria alimentară.
”Tinerii au fost întotdeauna căutați pe piața muncii, însă au fost mulți ani în care angajatorilor le era greu să îi atragă și să îi rețină pe termen lung în interiorul companiilor. Dacă a fost ceva bun în această perioadă de pandemie, a fost schimbarea felului în care tinerii se raportează la piața muncii. Au înțeles că ideal este să nu amâne prea mult momentul începerii carierei, să trateze cu mai multă responsabilitate rigorile pe care le presupune un job, să meargă la interviuri mai bine pregătiți și, în general, să fie mai serioși când vine vorba de viața lor profesională. De aceea, nu ne surprinde să vedem că, imediat după terminarea examenului de Bacalaureat, absolvenții de liceu își încearcă norocul pe piața muncii, chiar și dacă unii dintre ei vor să se angajeze doar pe perioada verii, până vor începe cursurile de la facultate”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România.
Dintre domeniile cele mai căutate de tinerii absolvenți de liceu din România, remarcăm cel de retail, horeca, servicii, call-center și IT/Telecom. Acestea sunt de altfel și domeniile spre care se îndreaptă în mod tradițional potențialii angajați tineri și fără experiență datorită faptului că ele permit o specializare rapidă la locul de muncă și implicit, oportunități de avansare relativ rapidă în carieră. Pe de altă parte, sunt atractive și sectoarele care permit munca sezonieră, sau care depind de aceasta, precum horeca și turismul.
”Faptul că vedem, însă, un procent destul de mare, peste media la nivelul întregii piețe de candidați, a celor care aplică pentru joburi remote, ne duce la concluzia că sunt destul de mulți tineri care vor să se angajeze permanent și să poată continua munca și din toamnă, în paralel cu studiile. Dacă, la nivel general, vorbim despre un procent 12% alocat aplicărilor pentru locurile de muncă remote, în cazul celor fără experiență, procentul crește la 20%”, explică Roxana Drăghici.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile