Studiu Deloitte-MIT: companiile depind tot mai mult de asa-numitii „angajati externi”
Data publicarii: 03-12-2021 | EconomiePotrivit studiului „Future of the Workforce Global Executive Study” realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, forța de muncă a companiilor la nivel global depinde din ce în ce mai mult de așa-numiții angajați externi, categorie în care se încadrează contractanții, lucrătorii temporari, furnizorii de servicii, colaboratorii externi și chiar soluțiile tehnologice precum inteligența artificială sau roboții. Conform rezultatelor acestui studiu, 90% dintre respondenți sunt de această părere.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii