Raport PwC: Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate
Data publicarii: 30-09-2021 | AutoPotrivit raportului „The 2021 Digital Auto Report” realizat de strategy&, departamentul de strategie globală al rețelei PwC, mașina personală rămâne în continuare în topul preferințelor de mobilitate ale consumatorilor din Uniunea Europeană. Pe de altă parte, modalitățile alternative câștigă teren serios din acest punct de vedere, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de închirieri și car sharing.
Cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri este estimat să crească de la 6% în anul 2021 până la 10% în 2025, respectiv 35% în anul 2035. La polul opus se află platformele de ride sharing precum Uber și Bolt care au fost puternic afectate de pandemie, acestea urmând să beneficieze de o creștere de 2% în acest an și de doar 3% până în anul 2025. În acest context, deși utilizarea mașinii personale se menține la 92%, acest procent ar urma să scadă până la 87% în 2025, respectiv 72% în anul 2035.
”Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În contextul pandemiei și a schimbărilor pe care aceasta le-a generat în ultima perioadă, este estimat ca parcul auto din Europa să stagneze (-0,6%) până în anul 2035, la 281 milioane de vehicule. Pe de altă parte, piața auto verde, a vehiculelor electrice, beneficiind și de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări) ar urma să crească exponențial. Potrivit raportului PwC, bânzările de mașini electrice vor ajunge la un total de 27% din totalul vânzărilor din această categorie până în 2025, respectiv de 78% în 2035.
Cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri este estimat să crească de la 6% în anul 2021 până la 10% în 2025, respectiv 35% în anul 2035. La polul opus se află platformele de ride sharing precum Uber și Bolt care au fost puternic afectate de pandemie, acestea urmând să beneficieze de o creștere de 2% în acest an și de doar 3% până în anul 2025. În acest context, deși utilizarea mașinii personale se menține la 92%, acest procent ar urma să scadă până la 87% în 2025, respectiv 72% în anul 2035.
”Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În contextul pandemiei și a schimbărilor pe care aceasta le-a generat în ultima perioadă, este estimat ca parcul auto din Europa să stagneze (-0,6%) până în anul 2035, la 281 milioane de vehicule. Pe de altă parte, piața auto verde, a vehiculelor electrice, beneficiind și de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări) ar urma să crească exponențial. Potrivit raportului PwC, bânzările de mașini electrice vor ajunge la un total de 27% din totalul vânzărilor din această categorie până în 2025, respectiv de 78% în 2035.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice