Persoanele cu venituri de top intra in vizorul bancilor
Data publicarii: 13-02-2007 | Finante-BanciBanca Transilvania a lansat recent primul card Platinum iar Volksbank anunta ca o va urma. Bancpost este singura banca din Romania care are in portofoliu exclusivistul card American Express. BCR este leader pe piata serviciilor de private banking (bancheri personali pentru clientii cu venituri semnficative) in timp ce Raiffeisen a lansat serviciul Exclusive destinat persoanelor fizice cu disponibil in cont de peste 40.000 de euro. Cardul Visa Gold este in portofoliul mai multor bancii. In cazul acestui produs linia de credit poate merge pana la 40.000 de euro. Tot la Volksbank gasim o retea de 206 mobile bankeri raspanditi in toata tara. Leumi Bank anunta ca, la jumatatea anului, va lansa un serviciu de Private Banking in timp ce ING are de sase ani un astfel de produs.
Private Banking sau bancherul consultant
Pentru ca persoanele cu venituri foarte mari sunt in general si destul de greu de convins oferirea de servicii bancare exclusiviste poate face diferenta. Oamenii de afaceri ori managerii marilor companii nu au timp si nici nu doresc sa astepte la ghisee precum un client obisnuit. Astfel a aparut conceptul de private banking. Un angajat al bancii devine "consultant pe probleme financiare" al clientului. BCR este leader in acest domeniu insa pe piata exista mai multe banci care ofera un astfel de produs.
"Un client de Private & Personal Banking are la dispozitia sa un bancher personal care il asista in orice problema legata de banca, de la deschiderea unui cont, operatiuni bancare curente (plati, incasari schimburi valutare), pana la crearea unui portofoliu de investitii", ne-a explicat Sorana Tetik, Director Personal & Private Banking la ING Bank Romania. "Dezvoltarea pietelor de capital face ca evolutia segmentului de private banking in Romania sa fie foarte dinamica, iar apetitul de risc al clientilor sa fie in crestere. In ultima vreme, clientii iau in considerare si alternative de investitii mai sofisticate, precum actiunile si obligatiunile cotate pe piata de capital", ne-au spus reprezentantii Raiffeisen.
BCR, campionul "bancherilor personali"
Banca Comerciala Romana este leader pe piata serviciilor de Private Banking din Romania, concentrandu-se pe crearea de solutii personalizate adaptate nevoilor clientilor. "Serviciile de Private Banking pe care le oferim includ nu numai toate produsele bancii ci si consiliere in investitii, capacitatea de a executa diverse operatiuni in numele clientilor si sustinere in efectuarea tranzactiilor", sustin cei de la BCR. Prin intermediul bancherului personal, clientul este indrumat nu numai spre produse bancare tipice, dar si spre alte produse financiare, cum ar fi cele de brokeraj, de consultanta financiara, leasing si altele.
Selectie atenta la BRD
Ne adresam unei clientele de nisa, cu mijloace financiare importante, selectata foarte atent, caracterizeaza reprezentantii BRD produsul private banking. Suma minima pentru a avea acces la serviciile de private banking oferite de BRD este de 100.000 euro, suma ce ia in calcul valoarea intregului patrimoniu relativ lichid si potentialul de crestere al acestuia. BRD pune la dispozitia acestor clienti si servicii speciale de consiliere si consultanta. Consilierul de clientela are responsabilitatea de a efectua plasamente cat mai avantajoase pentru client, si acest fapt presupune consiliere profesionista in domeniul investitiilor si al planificarii financiare precum si recomandari personale.
ING Romania, traditie de sase ani
ING Bank Romania a lansat in anul 2001 un serviciu de top destinat persoanelor fizice care doresc asistenta complexa si consultanta speciala in administrarea unui volum important de active financiare. Prin intermediul acestui serviciu, denumit Private & Personal Banking, ING Bank ofera clientilor sai acces la un complex de servicii financiare si consultanta specifica. "Unul dintre obiectivele noastre principale consta in perfectionarea unui sistem de solutii bancare avantajoase, de maxima eficienta si simplitate operationala in vederea unui parteneriat pe termen lung. In relatia client-banca, o relatie personala si profesionala in aceeasi masura, se apeleaza la toate modalitatile de comunicare existente: intalniri, convorbiri sau conferinte telefonice, fax, e-mail, internet", ne-a spus Sorana Tetik.
Banci mai mici isi anunta debutul pe segmentul private
Bank Leumi Romania, in prima jumatate a anului in curs, intentioneaza lansarea serviciilor de Private banking pentru a veni in intampinarea clientilor cu potential de investitii semnificativ, ne-au informat reprezentantii bancii. In Romania, clientii Leumi vor avea acces la produse de investitii de pe piata locala sau de pe pietele internationale prin intermediul Diviziei Private Banking & Piete de Capital. Si Romexterra isi anunta debutul. "Private banking este unul dintre obiectivele prevazute in strategia de dezvoltare a bancii, pentru anul in curs", ne-au spus reprezentantii institutiei de credit.
"Exclusive" sau exclusivism la Raiffeisen
Raiffeisen Exclusive este o marca dezvoltata de Raiffeisen Bank pentru segmentul de persoane fizice cu disponibil in cont de peste 40.000 euro. Lansata in cursul anului trecut, Raiffeisen Exclusive consta in oferirea, in anumite locatii ale bancii, a unui spatiu dedicat (Exclusive corner) si a unui bancher personal care poate oferi consultanta si produse/pachete personalizate. Raiffeisen Exclusive ofera produse de economisire si investitii, in functie de suma disponibila si de apetitul de risc al fiecarei persoane. "Plasamentele preferate de clienti in acest moment sunt depozitele bancare clasice", ne-au spus reprezentantii bancii.
BT a lansat un card Platinum...
BT a lansat saptamana trecuta primul card de tip Platinum din Romania. Instrumentul de plata, lansat sub sigla Visa, este destinat persoanelor cu venituri lunare nete de peste 3.500 de euro. Banca pune la dispozitia posesorilor de carduri Platinum o linie de credit de pana la 30.000 de euro. Posesorii cardului vor primi alte doua carduri, care asigura accesul in saloane VIP din cadrul aeroporturilor si posibilitatea de a beneficia de tarife preferentiale la cazare sau discounturi la inchirierea de autoturisme. Clientii vor avea o perioada de gratie de pana la 56 de zile pentru returnarea sumelor trase din linia de credit. Costul emiterii unui card Visa Platinum este de 350 lei, nivel similar cu cel pentru administrarea anuala, iar dobanda perceputa pentru sumele care nu sunt rambursate in perioada de gratie este de 25%.
Pentru ridicarea de numerar de la bancomatele Bancii Transilvania se percepe un comision de 1%, iar pentru tranzactii la ATM-uri altor banci 1%, plus 2,5 lei. Taxa de conversie valutara este de 2%.
...si Volksbank o urmeaza
In acest moment avem doar carduri Visa, dar in cel mai scurt timp intentionam sa lansam cardurile Master Card care vor avea si o varianta Platinum care se va adresa clientilor cu venituri mari, ne-au spus reprezentantii Volksbank. Potrivit acestora, produsul va fi un card de credit cu conditii speciale.
Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani