CEC Bank: profit în primul semestru al anului 2020
Data publicarii: 03-09-2020 | Finante-BanciInstituția financiară cu cea mai mare tradiție și în același timp cea mai extinsă rețea de sucursale de pe teritoriul româniei, CEC Bank, rămâne o bancă profitabilă și solidă pe piața locală, în ciuda problemelor cauzate de Pandemia de Covid-19 din ultima jumătate de an. Astfel, CEC Bank a încheiat primul semestru al anului cu un profit net de aproape 185 milioane de lei, peste nivelul bugetat, o cifră care reprezintă aproape jumătate din întregul profit înregistrat anul trecut (49%).
”În primul semestru din 2020, am luat o serie de măsuri pentru a ne adapta la provocările legate de pandemia COVID-19, dar în același timp, am continuat să implementăm strategia de modernizare a băncii și de consolidare a poziției pe piață. Am luat toate măsurile necesare pentru siguranța clienților și angajaților noștri și am fost alături de clienții a căror situație financiară a fost afectată. În același timp, am continuat să finanțăm economia României. Activele totale ale CEC Bank au înregistrat o creștere susținută, de circa 10% în primul semestru, față de sfârșitul lui 2019, atingând nivelul de 36,1 de miliarde de lei. Am accelerat eforturile de digitalizare: am lansat CEC_IN, un flux care permite contractarea serviciilor bancare de la distanță, CEC Bank fiind printre primele bănci din România cu un astfel de sistem, am implementat sisteme de plată contactless de pe telefon sau ceas, am adus multiple îmbunătățiri serviciului de mobile banking și am demarat un amplu program de investiții pentru modernizarea bancomatelor”, a declarat Bogdan Neacșu, director general al CEC Bank.
În același timp, în primele șase luni ale anului veniturile nete din dobânzi s-au ridicat la circa 555 milioane de lei, în vreme ce veniturile nete din comisioane au crescut cu 5,4% față de perioada similară a anului trecut, până la 124 milioane de lei. A continuat să se îmbunătățească și raportul cost-venit, acesta situându-se la finele primului semestru al anului în partea inferioară a intervalului 50%-55%, sub media înregistrată în mediul bancar din țara noastră.
Creșteri semnificative de minim 8% au fost înregistrate și în ceea ce privește sursele atrase de la clienți, acestea depășind nivelul de 30 de miliarde de lei. În această categorie, pe segmentul persoanelor fizice s-a înregistrat o creștere de 5% în vreme ce la nivelul persoanelor juridice, creșterea a fost de 17%.
De asemenea, portofoliul de credite acordate clientelei, la valoarea lor brută, a crescut cu 3% față de nivelul înregistrat la finele anului trecut. În cazul persoanelor fizice această creștere a depășit patru procente, urcând la circa 10% în cazul creditelor pentru locuințe.
Totodată, la sfârșitul primului semestru al acestui an, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 25,65%, semnificativ peste nivelul cerinței globale de capital aplicabilă băncii. În același timp, rata de rentabilitate a capitalurilor a fost de 9,02%.
”În primul semestru din 2020, am luat o serie de măsuri pentru a ne adapta la provocările legate de pandemia COVID-19, dar în același timp, am continuat să implementăm strategia de modernizare a băncii și de consolidare a poziției pe piață. Am luat toate măsurile necesare pentru siguranța clienților și angajaților noștri și am fost alături de clienții a căror situație financiară a fost afectată. În același timp, am continuat să finanțăm economia României. Activele totale ale CEC Bank au înregistrat o creștere susținută, de circa 10% în primul semestru, față de sfârșitul lui 2019, atingând nivelul de 36,1 de miliarde de lei. Am accelerat eforturile de digitalizare: am lansat CEC_IN, un flux care permite contractarea serviciilor bancare de la distanță, CEC Bank fiind printre primele bănci din România cu un astfel de sistem, am implementat sisteme de plată contactless de pe telefon sau ceas, am adus multiple îmbunătățiri serviciului de mobile banking și am demarat un amplu program de investiții pentru modernizarea bancomatelor”, a declarat Bogdan Neacșu, director general al CEC Bank.
În același timp, în primele șase luni ale anului veniturile nete din dobânzi s-au ridicat la circa 555 milioane de lei, în vreme ce veniturile nete din comisioane au crescut cu 5,4% față de perioada similară a anului trecut, până la 124 milioane de lei. A continuat să se îmbunătățească și raportul cost-venit, acesta situându-se la finele primului semestru al anului în partea inferioară a intervalului 50%-55%, sub media înregistrată în mediul bancar din țara noastră.
Creșteri semnificative de minim 8% au fost înregistrate și în ceea ce privește sursele atrase de la clienți, acestea depășind nivelul de 30 de miliarde de lei. În această categorie, pe segmentul persoanelor fizice s-a înregistrat o creștere de 5% în vreme ce la nivelul persoanelor juridice, creșterea a fost de 17%.
De asemenea, portofoliul de credite acordate clientelei, la valoarea lor brută, a crescut cu 3% față de nivelul înregistrat la finele anului trecut. În cazul persoanelor fizice această creștere a depășit patru procente, urcând la circa 10% în cazul creditelor pentru locuințe.
Totodată, la sfârșitul primului semestru al acestui an, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 25,65%, semnificativ peste nivelul cerinței globale de capital aplicabilă băncii. În același timp, rata de rentabilitate a capitalurilor a fost de 9,02%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani