Studiu Deloitte: companiile cheltuiesc mai putin de 5% din venituri pe tehnologie
Data publicarii: 03-09-2020 | IT&CPotrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, la nivel global, companiile cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv companiile considerate ca fiind avangardiste în acest domeniu, care dispun atât de o viziune pozitivă din acest punct de vedere cât și de departamente de tehnologie bine dezvoltate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani