Analiza PwC: Următoarele 6-12 luni sunt critice pentru companiile aeriene
Data publicarii: 10-08-2020 | EconomieUrmătoarele șase până la 12 luni vor fi critice pentru companiile aeriene de transport, în special pentru cele low cost, creder Dinu Bumbăcea, partener și lider consultanță pentru afaceri la PwC România. Riscul de închidere pentru companiile low cost este cel mai mare însă și producătorii de aeronave vor avea de suferit în perioada imediat următoare. Astfel, potrivit specialistului, în aceste sașe până la 12 luni, toate aceste companiii vor fi nevoite să își pregătească cât mai bine posibil recuperarea după criza generată de pandemia de Covid-19 care a condus la cea mai mare contracție din acest sector.
Impactul resimțit este cu atât mai mare cu cât în ultimii zece ani, industria aerospațială a cunoscut o expansiune fără precedent, în special pe segmentul comercial, expansiune care se datorează în mare măsură avântului pe care l-au avut companiile de transport aerian low cost pe fondul cererii din ce în ce mai ridicate pe acest segment.
„Chiar dacă este devreme pentru o evaluare completă a impactului pandemiei, devine cert că tocmai operatorii din acest segment au cel mai mare risc de lichiditate în următoarele 6 - 12 luni. Impactul va fi resimțit atât de industria aerospațială, cât și de alte industrii a căror evoluție depinde de călătorii. Totuși, riscul poate fi atenuat de avantajul pe care s-a fundamentat creșterea, acela de a opera curse scurte și care, în actualul context, rămâne important pentru că reduce expunerea pasagerilor la infecție”, scrie Dinu Bumbăcea. „În schimb transportatorii mari au șanse mai mari să depășească criza pentru că au sprijinul guvernelor sau pentru că pot face restructurări în cadrul proceselor de insolvențe. Chiar și așa, rămâne o mare provocare să găsească modalități de a ajuta pasagerii să se simtă suficient de siguri pentru a zbura”, continuă acesta.
Potrivit estimărilor Asociației Internaționale a Transportului Aerian, IATA, veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea în acest an până la aproximativ jumătate din cele raportate în anul precedent, industria per ansamblu urmând să sufere pierderi semnificative de peste 84 miliarde de dolari americani. IATA a prevăzut de asemenea o scădere a veniturilor pe kilometri parcurși de pasageri, venituri care se așteaptă să ajungă la nivelul din 2019 abia în anul 2022.
În contextul pandemiei, veniturile transportatorilor au scăzut dramatic pe fondul limitării circulației internaționale, pierderile crescând de asemenea și ca urmare a datoriilor acumulate față de pasagerii ale căror curse au fost anulate din motive lesne de înțeles în această perioadă dominată de teamă și incertitudini.
Astfel, „industria aerospațială ar putea face acum schimbările necesare spre eficientizare. În loc să se concentreze doar pe reduceri, transportatorii, producătorii și furnizorii mari ar trebui să facă investiții în cinci domenii-cheie: utilizarea tehnologiei pentru a accelera transformarea, stabilizarea lanțului de aprovizionare, eficientizarea forței de muncă, concentrarea pe sustenabilitate în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 și ajutor de stat, strâns corelat însă cu măsuri pentru reducerea costurilor și îmbunătățirea performanței operaționale”, continuă expertul PwC. „COVID-19 a avut un impact devastator asupra industriei aerospațiale, dar poate fi un catalizator pentru schimbare. Pe măsură ce situația va reveni la normal, câștigătorii vor fi doar cei care au luat măsurile necesare pentru a ieși mai puternici din această criză fără precedent”, conchide acesta.
Impactul resimțit este cu atât mai mare cu cât în ultimii zece ani, industria aerospațială a cunoscut o expansiune fără precedent, în special pe segmentul comercial, expansiune care se datorează în mare măsură avântului pe care l-au avut companiile de transport aerian low cost pe fondul cererii din ce în ce mai ridicate pe acest segment.
„Chiar dacă este devreme pentru o evaluare completă a impactului pandemiei, devine cert că tocmai operatorii din acest segment au cel mai mare risc de lichiditate în următoarele 6 - 12 luni. Impactul va fi resimțit atât de industria aerospațială, cât și de alte industrii a căror evoluție depinde de călătorii. Totuși, riscul poate fi atenuat de avantajul pe care s-a fundamentat creșterea, acela de a opera curse scurte și care, în actualul context, rămâne important pentru că reduce expunerea pasagerilor la infecție”, scrie Dinu Bumbăcea. „În schimb transportatorii mari au șanse mai mari să depășească criza pentru că au sprijinul guvernelor sau pentru că pot face restructurări în cadrul proceselor de insolvențe. Chiar și așa, rămâne o mare provocare să găsească modalități de a ajuta pasagerii să se simtă suficient de siguri pentru a zbura”, continuă acesta.
Potrivit estimărilor Asociației Internaționale a Transportului Aerian, IATA, veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea în acest an până la aproximativ jumătate din cele raportate în anul precedent, industria per ansamblu urmând să sufere pierderi semnificative de peste 84 miliarde de dolari americani. IATA a prevăzut de asemenea o scădere a veniturilor pe kilometri parcurși de pasageri, venituri care se așteaptă să ajungă la nivelul din 2019 abia în anul 2022.
În contextul pandemiei, veniturile transportatorilor au scăzut dramatic pe fondul limitării circulației internaționale, pierderile crescând de asemenea și ca urmare a datoriilor acumulate față de pasagerii ale căror curse au fost anulate din motive lesne de înțeles în această perioadă dominată de teamă și incertitudini.
Astfel, „industria aerospațială ar putea face acum schimbările necesare spre eficientizare. În loc să se concentreze doar pe reduceri, transportatorii, producătorii și furnizorii mari ar trebui să facă investiții în cinci domenii-cheie: utilizarea tehnologiei pentru a accelera transformarea, stabilizarea lanțului de aprovizionare, eficientizarea forței de muncă, concentrarea pe sustenabilitate în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 și ajutor de stat, strâns corelat însă cu măsuri pentru reducerea costurilor și îmbunătățirea performanței operaționale”, continuă expertul PwC. „COVID-19 a avut un impact devastator asupra industriei aerospațiale, dar poate fi un catalizator pentru schimbare. Pe măsură ce situația va reveni la normal, câștigătorii vor fi doar cei care au luat măsurile necesare pentru a ieși mai puternici din această criză fără precedent”, conchide acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului