Revolut: Obiceiurile de consum ale românilor din perioada stării de urgență
Data publicarii: 25-05-2020 | LifestyleRevolut, fintech-ul care a reușit să atragă până acum peste 1 milion de utilizatori doar în România, a dezvăluit recent, printr-un raport detaliat, obiceiurile de cheltuire ale românilor din perioada în care în țara noastră a fost declarată stare de urgență. Sunt date interesante, care reflectă comportamentul de consum al clienților platformei financiare Revolut în perioada 15 martie - 15 mai 2020, pe care le vom dezvălui în cele ce urmează:
Piața de fashion
Deși nu au avut posibilitatea de a ieși din casă decât pentru nevoi urgente, românii au rămas preocupați de felul în care se îmbracă și implicit de felul în care arată, și în această perioadă. În doar două luni, cât a însemnat perioada de stare de urgență națională, românii care dețin conturi Revolut au cheltuit 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii pe care le-au achiziționat online. Spre exemplu, numărul tranzacțiilor înregistrate de Zara a crescut cu 1263% în aceasta perioadă, valoarea achizițiilor înregistrând de asemenea o creștere de 1077%. Pe locul al doilea în topul preferințelor s-a clasat Reserved, care a înregistrat o creștere de 94% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu peste 200%.
Produsele cosmetice și de îngrijire personală
Creșteri semnificative s-au înregistrat în această perioadă și pe piața produselor cosmetice și de îngrijire personală. O creștere explicabilă însă și prin faptul că saloanele de înfrumusețare au fost închise în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, clienții români ai fintech-ului au cheltuit în aceste două luni peste 1,27 milioane de euro pentru astfel de tranzacții, o creștere de 205% a numărului de tranzacții, premianții la această categorie fiind Notino și Sin-Say.
Interes major pentru divertismentul online
Și divertismentul online a avut parte de o creștere importantă în această perioadă. Cheltuielile românilor cu divertismentul online s-au ridicat la 17 milioane de euro pe durata stării de urgență, numărul de tranzacții crescând cu 74% în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 81%. Pe primul loc în top se află jocurile online, domeniu care a înregistrat creșteri istorice în această perioadă, cei mai mari câștigători fiind Activision Blizzard, Microsoft Xbox și Steam Games.
Piața decorațiunilor interioare și a dispozitivelor electronice
Decorațiunile interioare s-au bucurat de asemenea de succes în perioada stării de urgență, magazinele de profil înregistrând o creștere de 168% în ceea ce privește vânzările, suma acestora ridicându-se la peste 3,3 milioane de euro. Tot în această perioadă românii au simțit nevoia de a-și achiziționa și produse electronice noi, piața acestora crescând în valoare cu peste 390%.
Supermarketuri. Vizite mai puține, coșuri mai pline
Deși au stat mai mult în casă și au ieșit pentru a-și achiziționa alimente mai rar, potrivit datelor furnizate de Revolut, încasările supermarketurilor au crescut. Oamenii au ieșit mai rar în această perioadă însă au umplut coșurile mai mult decât de obicei, utilizatorii Revolut din țara noastră cheltuind pe alimente peste 20,7 milioane de euro, cu 25% mai mult față de perioada anterioară.
Aplicațiile de livrări la domiciliu, cresc în popularitate
Ca urmare a stării de urgență și a dificultăților de a ieși din casă, mulți oameni au preferat serviciile de comenzi online pentru a-și comanda mâncarea. Acestea au devenit foarte populare în ultimele două luni, creșterile înregistrate fiind de peste 53% în ceea ce privește numărul de tranzacții respectiv 71% în ceea ce privește valoarea acestora.
Mai multe donații, mai multe facturi plătite online
Tot în această perioadă, Revolut a înregistrat și o creștere semnificativă în ceea ce privește donațiile. Numărul acestora a crescut în lunile martie și aprilie cu 123%, valoarea acestora majorându-se cu peste 220%. De asemenea, din ce în ce mai mulți români au început să apeleze la serviciile de plăți online pentru facturile la utilități, utilizatorii Revolut plătind peste 6,6 milioane de euro în această perioadă pentru a-și achita facturile. Aceste procente reprezintă o creștere deloc de ignorat, numărul tranzacțiilor fiind mai mare cu 41% pe acest segment în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 44%.
Partea mai puțin plină a paharului
Nu toate sectoarele economiei au avut de câștigat în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, transportul în comun, serviciile de car sharing și benzinăriile au fost afectate din plin, încasările acestora prăbușindu-se efectiv pe durata stării de urgență. În vreme ce transportul în comun a înregistrat o scădere de 90%, serviciile de car sharing au înregistrat scăderi de 78% (Uber), 81% (Bolt), 87% (Free Now) respectiv 80% (Yango). Și benzinăriile au avut de suferit, numărul tranzacțiilor de pe acest segment scăzând cu 33%.
Piața de fashion
Deși nu au avut posibilitatea de a ieși din casă decât pentru nevoi urgente, românii au rămas preocupați de felul în care se îmbracă și implicit de felul în care arată, și în această perioadă. În doar două luni, cât a însemnat perioada de stare de urgență națională, românii care dețin conturi Revolut au cheltuit 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii pe care le-au achiziționat online. Spre exemplu, numărul tranzacțiilor înregistrate de Zara a crescut cu 1263% în aceasta perioadă, valoarea achizițiilor înregistrând de asemenea o creștere de 1077%. Pe locul al doilea în topul preferințelor s-a clasat Reserved, care a înregistrat o creștere de 94% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu peste 200%.
Produsele cosmetice și de îngrijire personală
Creșteri semnificative s-au înregistrat în această perioadă și pe piața produselor cosmetice și de îngrijire personală. O creștere explicabilă însă și prin faptul că saloanele de înfrumusețare au fost închise în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, clienții români ai fintech-ului au cheltuit în aceste două luni peste 1,27 milioane de euro pentru astfel de tranzacții, o creștere de 205% a numărului de tranzacții, premianții la această categorie fiind Notino și Sin-Say.
Interes major pentru divertismentul online
Și divertismentul online a avut parte de o creștere importantă în această perioadă. Cheltuielile românilor cu divertismentul online s-au ridicat la 17 milioane de euro pe durata stării de urgență, numărul de tranzacții crescând cu 74% în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 81%. Pe primul loc în top se află jocurile online, domeniu care a înregistrat creșteri istorice în această perioadă, cei mai mari câștigători fiind Activision Blizzard, Microsoft Xbox și Steam Games.
Piața decorațiunilor interioare și a dispozitivelor electronice
Decorațiunile interioare s-au bucurat de asemenea de succes în perioada stării de urgență, magazinele de profil înregistrând o creștere de 168% în ceea ce privește vânzările, suma acestora ridicându-se la peste 3,3 milioane de euro. Tot în această perioadă românii au simțit nevoia de a-și achiziționa și produse electronice noi, piața acestora crescând în valoare cu peste 390%.
Supermarketuri. Vizite mai puține, coșuri mai pline
Deși au stat mai mult în casă și au ieșit pentru a-și achiziționa alimente mai rar, potrivit datelor furnizate de Revolut, încasările supermarketurilor au crescut. Oamenii au ieșit mai rar în această perioadă însă au umplut coșurile mai mult decât de obicei, utilizatorii Revolut din țara noastră cheltuind pe alimente peste 20,7 milioane de euro, cu 25% mai mult față de perioada anterioară.
Aplicațiile de livrări la domiciliu, cresc în popularitate
Ca urmare a stării de urgență și a dificultăților de a ieși din casă, mulți oameni au preferat serviciile de comenzi online pentru a-și comanda mâncarea. Acestea au devenit foarte populare în ultimele două luni, creșterile înregistrate fiind de peste 53% în ceea ce privește numărul de tranzacții respectiv 71% în ceea ce privește valoarea acestora.
Mai multe donații, mai multe facturi plătite online
Tot în această perioadă, Revolut a înregistrat și o creștere semnificativă în ceea ce privește donațiile. Numărul acestora a crescut în lunile martie și aprilie cu 123%, valoarea acestora majorându-se cu peste 220%. De asemenea, din ce în ce mai mulți români au început să apeleze la serviciile de plăți online pentru facturile la utilități, utilizatorii Revolut plătind peste 6,6 milioane de euro în această perioadă pentru a-și achita facturile. Aceste procente reprezintă o creștere deloc de ignorat, numărul tranzacțiilor fiind mai mare cu 41% pe acest segment în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 44%.
Partea mai puțin plină a paharului
Nu toate sectoarele economiei au avut de câștigat în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, transportul în comun, serviciile de car sharing și benzinăriile au fost afectate din plin, încasările acestora prăbușindu-se efectiv pe durata stării de urgență. În vreme ce transportul în comun a înregistrat o scădere de 90%, serviciile de car sharing au înregistrat scăderi de 78% (Uber), 81% (Bolt), 87% (Free Now) respectiv 80% (Yango). Și benzinăriile au avut de suferit, numărul tranzacțiilor de pe acest segment scăzând cu 33%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani