ING: O bancă digitală unde 95% dintre angajați lucrează de acasă
Data publicarii: 20-05-2020 | Finante-BanciPotrivit unui sondaj intern realizat de ING, filiala română a băncii a trecut de la 14% din persoane care lucrează de acasă la peste 95%. Totul s-a întâmplat în doar câteva zile odată cu implementarea stării de urgență și nevoia crescută de distanțare socială ca urmare a pandemiei cauzate de virusul Covid-19.
Deși numărul celor care muncesc de acasă a crescut exponențial, reprezentanții băncii au descoperit faptul că fluxul de lucru a fost menținut la standardele obișnuite, concluzia fiind că munca de acasă aduce și o serie de avantaje, precum echilibrul îmbunătățit între viața personală și cea profesională dar și timp câștigat ca urmare a lipsei necesității de a ne deplasa la locul de muncă.
De aceea, ING România plănuiește scăderea pe termen lung a numărului de angajați care se află zilnic la birou la 60%, 40% din total urmând să lucreze de acasă.
“Lucrul de acasă pentru noi, cei de la ING Bank România, nu este o noutate, mai ales că din 2017 aplicăm metoda Agile și suntem familiarizați cu flexibilitatea în domeniul muncii. Ceea ce a fost nou a fost modul în care am reușit să lucrăm 95% de acasă peste noapte și să ne menținem standardele de lucru. A fost un efort valoros al echipei noastre și vreau să le mulțumesc tuturor pentru munca depusă. Avem norocul să avem o echipă digitală, responsabilă și flexibilă.
În această perioadă în care am lucrat într-o proporție atât de mare de acasă, ne-am adaptat: am avut o comunicare directă și constantă cu angajații noștri, pentru a le înțelege necesitățile, a fi aproape de ei și a trece peste această perioadă pe cât de ușor a fost posibil.”, a declarat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.
De asemenea, instituția financiară a luat deja și va mai lua o serie de măsuri care să eficientizeze munca de acasă. Pentru început, a fost implementată la nivel local o soluție VPN care să le permită angajaților accesul de la domiciliu la programele cu care lucrează în mod obișnuit la birou. Mai mult, deși toți acești angajați aveau deja laptopuri și telefoane mobile, compania le-a oferit și 500 de monitoare și scaune de birou care au fost trimise acasă la aceștia, pentru a contribui astfel la îmbunătățirea experienței pe care angajații o au atunci când își mută biroul acasă.
“Pentru noi, cei de la ING Bank România, prioritar va fi să avem o comunicare directă și constantă cu angajații noștri, «să le luăm pulsul» și să ne adaptăm la necesitățile lor. Prin urmare, la sfârșitul acestui an, ING va scădea procentul de angajați care pot fi la birou la 60%, iar 40% vor putea lucra de acasă sau vor fi în vacanță. Perioada aceasta ne-a dovedit că putem lucra în număr mare de acasă, că pentru unii dintre colegi aceasta este o soluție preferată și vom continua să lucrăm de acasă într-o proporție mai mare decât înainte. Important este să ne menținem angajații implicaţi, motivați și în siguranță.”, a afirmat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.
Deși numărul celor care muncesc de acasă a crescut exponențial, reprezentanții băncii au descoperit faptul că fluxul de lucru a fost menținut la standardele obișnuite, concluzia fiind că munca de acasă aduce și o serie de avantaje, precum echilibrul îmbunătățit între viața personală și cea profesională dar și timp câștigat ca urmare a lipsei necesității de a ne deplasa la locul de muncă.
De aceea, ING România plănuiește scăderea pe termen lung a numărului de angajați care se află zilnic la birou la 60%, 40% din total urmând să lucreze de acasă.
“Lucrul de acasă pentru noi, cei de la ING Bank România, nu este o noutate, mai ales că din 2017 aplicăm metoda Agile și suntem familiarizați cu flexibilitatea în domeniul muncii. Ceea ce a fost nou a fost modul în care am reușit să lucrăm 95% de acasă peste noapte și să ne menținem standardele de lucru. A fost un efort valoros al echipei noastre și vreau să le mulțumesc tuturor pentru munca depusă. Avem norocul să avem o echipă digitală, responsabilă și flexibilă.
În această perioadă în care am lucrat într-o proporție atât de mare de acasă, ne-am adaptat: am avut o comunicare directă și constantă cu angajații noștri, pentru a le înțelege necesitățile, a fi aproape de ei și a trece peste această perioadă pe cât de ușor a fost posibil.”, a declarat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.
De asemenea, instituția financiară a luat deja și va mai lua o serie de măsuri care să eficientizeze munca de acasă. Pentru început, a fost implementată la nivel local o soluție VPN care să le permită angajaților accesul de la domiciliu la programele cu care lucrează în mod obișnuit la birou. Mai mult, deși toți acești angajați aveau deja laptopuri și telefoane mobile, compania le-a oferit și 500 de monitoare și scaune de birou care au fost trimise acasă la aceștia, pentru a contribui astfel la îmbunătățirea experienței pe care angajații o au atunci când își mută biroul acasă.
“Pentru noi, cei de la ING Bank România, prioritar va fi să avem o comunicare directă și constantă cu angajații noștri, «să le luăm pulsul» și să ne adaptăm la necesitățile lor. Prin urmare, la sfârșitul acestui an, ING va scădea procentul de angajați care pot fi la birou la 60%, iar 40% vor putea lucra de acasă sau vor fi în vacanță. Perioada aceasta ne-a dovedit că putem lucra în număr mare de acasă, că pentru unii dintre colegi aceasta este o soluție preferată și vom continua să lucrăm de acasă într-o proporție mai mare decât înainte. Important este să ne menținem angajații implicaţi, motivați și în siguranță.”, a afirmat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani