Cum afecteaza criza actuala domeniul contabil
Data publicarii: 17-04-2020 | EconomieTrăim o perioadă complicată, una marcată în principal de starea de urgență venită ca urmare a pandemiei de Covid-19 și implicit, de consecințele acesteia pe plan economic. Activitatea economică este amenințată puternic în ultimele două luni, multe firme suspendându-și activitatea sau desfășurânduși-o la un nivel redus, în condiții de avarie. Mai mult, schimbările legislative dese, uneori de la o zi la alta, pun mare presiune nu doar pe operatorii economici ci și pe contabili, cei care trebuie să dea dovadă de vigilență și pricepere maximă, viitorul companiilor depinzând de multe ori de felul în care aceștia reușesc să navigheze apele tulburi ale hățișului legislativ.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii