Opinie Deloitte: Sponsorizarile in timpul pandemiei – cum le directionam eficient
Data publicarii: 14-04-2020 | EconomieEste remarcabil modul în care companiile locale s-au mobilizat, anunțând sponsorizări și donații menite să îi ajute pe cei care se află în prim planul luptei cu pandemia de Covid-19 din aceste ultime zile. Toate firmele care oferă sponsorizări, pe de altă parte, pot recupera o parte din aceste sume sub forma unor deduceri de la plata impozitelor pe profit, în proporție de maximum 20% din acestea, și nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri. Acest credit fiscal poate fi reportat chiar pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi utilizat complet în anul în curs ori dacă societatea înregistrează pierderi.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii