Opinie Deloitte: Sponsorizarile in timpul pandemiei – cum le directionam eficient
Data publicarii: 14-04-2020 | EconomieEste remarcabil modul în care companiile locale s-au mobilizat, anunțând sponsorizări și donații menite să îi ajute pe cei care se află în prim planul luptei cu pandemia de Covid-19 din aceste ultime zile. Toate firmele care oferă sponsorizări, pe de altă parte, pot recupera o parte din aceste sume sub forma unor deduceri de la plata impozitelor pe profit, în proporție de maximum 20% din acestea, și nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri. Acest credit fiscal poate fi reportat chiar pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi utilizat complet în anul în curs ori dacă societatea înregistrează pierderi.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani