Femeile reprezintă 17% din antreprenorii finanțați de Patria Bank în 2019
Data publicarii: 17-03-2020 | Finante-BanciAnual, luna martie este dedicată încă de la început Femeii. În acest sens, printre puzderia de mărțișoare, flori și alte cadouri, am aflat și ultimele cifre venite din partea Patria Bank, mai precis cu privire la relația pe care banca o are cu femeile din țara noastră și gradul de implicare a acestora în relația cu instituția financiară.
Potrivit celor de la Patria Bank, astfel de cifre sunt importante deoarece în gestionarea relațiilor cu băncile, prezența femeilor este mult mai scăzută decât cea a persoanelor de sex masculin, în ciuda faptului că implicarea femeii în conducerea și dezvoltarea afacerilor a devenit un topic din ce în ce mai discutat în spațiul public.
Astfel, opinia de mai sus este susținută și de datele oficiale comunicate de către Patria Bank. 28% dintre creditele acordate pentru microfinanțare, 17% dintre creditele destinate agriculturii respectiv 12% din creditele IMM și Corporate au fost contractate în anul 2019 de către femei. Dintre domeniile de activitate cele mai populare în rândul persoanelor de sex masculin amintim astfel industria prelucrătoare, comerțul și agricultura.
Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește creditele pentru uz personal. Aici, situația este oarecum echilibrată, peste 40% dintre clienții persoane fizice care au contractat credite la Patria Bank sunt femei.
„Ca femeie și mamă, în același timp, susțin implicarea femeilor în afaceri și în relația cu băncile, în general. Cred că pe lângă gândire strategică și dedicare, o femeie poate aduce echilibru și claritate în cadrul unei afaceri. Sunt convinsă că în țara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relația cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalități. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajați sunt femei, iar 80% dintre clienți sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbați. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aș dori ca și în privința clienților antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate.”, a declarat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
Înainte de a încheia acest articol, trebuie să amintim faptul că specialiștii de la Patria Bank au lansat un blog cu resurse utile pentru cei care își doresc dezvoltarea unei afaceri ori chiar gestionarea bugetului personal. Blogul Patria conține o serie de recomandări din toate domeniile, pornind de la resurse umane, finanțarea unei afaceri și până la cercetarea de piață, propuse de antreprenori români care reprezintă variate sectoare ale economiei autohtone.
Potrivit celor de la Patria Bank, astfel de cifre sunt importante deoarece în gestionarea relațiilor cu băncile, prezența femeilor este mult mai scăzută decât cea a persoanelor de sex masculin, în ciuda faptului că implicarea femeii în conducerea și dezvoltarea afacerilor a devenit un topic din ce în ce mai discutat în spațiul public.
Astfel, opinia de mai sus este susținută și de datele oficiale comunicate de către Patria Bank. 28% dintre creditele acordate pentru microfinanțare, 17% dintre creditele destinate agriculturii respectiv 12% din creditele IMM și Corporate au fost contractate în anul 2019 de către femei. Dintre domeniile de activitate cele mai populare în rândul persoanelor de sex masculin amintim astfel industria prelucrătoare, comerțul și agricultura.
Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește creditele pentru uz personal. Aici, situația este oarecum echilibrată, peste 40% dintre clienții persoane fizice care au contractat credite la Patria Bank sunt femei.
„Ca femeie și mamă, în același timp, susțin implicarea femeilor în afaceri și în relația cu băncile, în general. Cred că pe lângă gândire strategică și dedicare, o femeie poate aduce echilibru și claritate în cadrul unei afaceri. Sunt convinsă că în țara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relația cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalități. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajați sunt femei, iar 80% dintre clienți sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbați. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aș dori ca și în privința clienților antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate.”, a declarat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
Înainte de a încheia acest articol, trebuie să amintim faptul că specialiștii de la Patria Bank au lansat un blog cu resurse utile pentru cei care își doresc dezvoltarea unei afaceri ori chiar gestionarea bugetului personal. Blogul Patria conține o serie de recomandări din toate domeniile, pornind de la resurse umane, finanțarea unei afaceri și până la cercetarea de piață, propuse de antreprenori români care reprezintă variate sectoare ale economiei autohtone.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani