Noua legislație a transportului alternativ: posibilități de contestare a sancțiunilor
Data publicarii: 07-11-2019 | EconomiePotrivit lui Mihnea Galgotiu Sararu și Crina Constantin, Senior Manager Associate respectiv membru al departamentului de Litigii din cadrul Reff & Asociații, șoferii și operatorii de transport alternativ (ride sharing) riscă sancțiuni semnificative în cazul în care nu se conformează noii legislații adoptate de Guvern la începutul acestei veri.
Perioada de tranziție cuprinsă între semnarea legii și aplicarea acesteia s-a încheiat la începutul lunii noiembrie, motiv pentru care, atât șoferii cât și operatorii de transport trebuie să se conformez noilor prevederi pentru a preveni eventualele sancțiuni. Deși perioada de implementare trebuia prelungită până în luna februarie a anului 2020, legislația nu a fost promulgată încă de Președinte, motiv pentru care începând cu data de 1 noiembrie, nu mai puțin de șase autorități diferite pot aplica sancțiuni în caz de neconformare cu noile reguli.
Activitățile alternative de transport au fost reglementate pentru prima dată în țara noastră prin Ordonanța de Urgență 49 din 2019. S-a introdus în acest sens printre altele, și obligația companiilor externe de a-și derula activitățile pe teritoriul româniei prin intermediul unei filiale.
”Noua legislație aplicabilă transportului alternativ stabilește, pentru anumite situații particulare, sancțiuni suplimentare față de amenzi, precum: suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pe o perioadă de 6 luni (prin ridicarea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare și a certificatului de înmatriculare), retragerea autorizației de transport alternativ, retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ sau chiar interzicerea desfășurării de activități economice de orice fel pe teritoriul României prin intermediul unor programe software de sine stătătoare, pe o perioadă de 2 ani de la data aplicării sancțiunii” spun cei doi semnatari ai comunicatului.
„Dintre aceste sancțiuni complementare, legislația prevede că suspendarea dreptului de a utiliza un autoturism încetează în termen de 30 de zile de la încheierea procesului-verbal de reținere, dacă se face dovada achitării amenzii aplicate” continuă ei.
Cum pot fi contestate aceste sancțiuni?
Ei bine, amenzile și sancțiunile aplicabile prin legea mai sus amintită, pot fi contestate în instanță în termen de 15 zile de la comunicarea sau primirea procesului-verbal. Inițierea procesului va suspenda automat impunerea sancțiunilor.
„Există însă o serie de sancțiuni care nu vor urma regulile favorabile aplicabile plângerilor contravenționale” spun Galgoțiu și COnstantin.„Spre exemplu, sancțiunile constând în retragerea autorizației de transport alternativ sau retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ vor trebui atacate conform regulilor generale aplicabile contenciosului administrativ” adaugă ei.
Perioada de tranziție cuprinsă între semnarea legii și aplicarea acesteia s-a încheiat la începutul lunii noiembrie, motiv pentru care, atât șoferii cât și operatorii de transport trebuie să se conformez noilor prevederi pentru a preveni eventualele sancțiuni. Deși perioada de implementare trebuia prelungită până în luna februarie a anului 2020, legislația nu a fost promulgată încă de Președinte, motiv pentru care începând cu data de 1 noiembrie, nu mai puțin de șase autorități diferite pot aplica sancțiuni în caz de neconformare cu noile reguli.
Activitățile alternative de transport au fost reglementate pentru prima dată în țara noastră prin Ordonanța de Urgență 49 din 2019. S-a introdus în acest sens printre altele, și obligația companiilor externe de a-și derula activitățile pe teritoriul româniei prin intermediul unei filiale.
”Noua legislație aplicabilă transportului alternativ stabilește, pentru anumite situații particulare, sancțiuni suplimentare față de amenzi, precum: suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pe o perioadă de 6 luni (prin ridicarea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare și a certificatului de înmatriculare), retragerea autorizației de transport alternativ, retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ sau chiar interzicerea desfășurării de activități economice de orice fel pe teritoriul României prin intermediul unor programe software de sine stătătoare, pe o perioadă de 2 ani de la data aplicării sancțiunii” spun cei doi semnatari ai comunicatului.
„Dintre aceste sancțiuni complementare, legislația prevede că suspendarea dreptului de a utiliza un autoturism încetează în termen de 30 de zile de la încheierea procesului-verbal de reținere, dacă se face dovada achitării amenzii aplicate” continuă ei.
Cum pot fi contestate aceste sancțiuni?
Ei bine, amenzile și sancțiunile aplicabile prin legea mai sus amintită, pot fi contestate în instanță în termen de 15 zile de la comunicarea sau primirea procesului-verbal. Inițierea procesului va suspenda automat impunerea sancțiunilor.
„Există însă o serie de sancțiuni care nu vor urma regulile favorabile aplicabile plângerilor contravenționale” spun Galgoțiu și COnstantin.„Spre exemplu, sancțiunile constând în retragerea autorizației de transport alternativ sau retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ vor trebui atacate conform regulilor generale aplicabile contenciosului administrativ” adaugă ei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile