Punct de vedere EY, Mihai Petre: Procedurile simplificate de vamuire
Data publicarii: 22-10-2019 | EconomieÎn ultima săptămână,importatorii din România s-au confruntat cu o serie de probleme cauzate de întârzierile apărute în acordarea liberului de vamă la diverse birouri vamale din țară, în special din capitală. Mai exact, mare parte dintre camioanele programate pentru tranzit internațional, au fost nevoite să staționeze în țară,putând părăsi vămile doar când autoritățile vamale au confirmat primirea sumelor aferente taxelor vamale datorate în conturile proprii, întârzieri care s-au prelungit până la 2-5 zile de așteptare.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani