Cum iti alegi o secretara buna
Data publicarii: 10-02-2007 | AfaceriCompetenta bate mitul "secretarei prezentabile"
Una din schimbarile de pe piata resurselor umane in ceea ce priveste acest post este ca mitul secretarei care arata si comunica foarte bine, dar nu are alte competente incepe sa cada. "Managerul trebuie sa stie de ce are nevoie: de imagine sau de eficienta. Exista doua tipuri de secretara, cea gen front desk prezentabila, cu calitati de comunicare, si tipul foarte eficient, care stie sa organizeze lucrurile, sa stabileasca agende, sa faca viata superiorului ei mai simpla, tipul PA. Si normal ar mai fi cea perfecta, care le are pe amindoua. Insa acum la mare cautare si cu salarizare mare sint cele PA, pentru ca ele chiar aduc valoare companiei", explica Ariel Ungureanu, Business Development Manager la compania de recrutare Barnett McCall.
PA-ul creste eficienta managerului
Acesta spune ca diferenta se face si la salariu: in timp ce o secretara nu ia mai mult de 600 de euro, un asistent personal poate sa cistige pina la 2.000 de euro lunar. Insa banii se explica in conditiile in care PA-ul are de obicei si un MBA, "are grija de timpul si de calitatea muncii managerului, uneori si de proiecte pe care ea le supervizeaza urmind indicatiile managerului, de situatii delicate de rezolvat, deci poate avea un rol foarte important", spune Ungureanu.
In plus, acesta subliniaza ca rolul asistentului personal se vede si in cifra de afaceri a companiei: "O relatie profesionala de buna calitate intre un PA si manager cred ca poate creste eficienta acestuia cu 15%. De aceea, managerii buni cunosc cu adevarat valoarea lor si nu se grabesc sa ia o decizie in sensul acesta".
Meseria "compromis"
Pe de alta parte, Andreea Calin, consultant senior la AIMS Human Capital Romania, spune ca "managerii au putina rabdare pentru postul asta, merg pe intuitie si din cauza asta fac erori, pentru ca subevalueaza importanta acestei meserii". Calin este de parere ca vina o au atit companiile, care nu acorda importanta cuvenita asistentilor, spre deosebire de Franta, unde exista si scoli speciale, cit si practicantii, care nu o vad ca pe o meserie, ci ca pe "un compromis, sau cel mult ca pe o rampa de lansare". O posibila revalorizare a meseriei ar putea avea loc daca managerii ar face studii in care sa cuantifice contributia asistentului personal la cresterea cifrei de afaceri, spune consultantul HR.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului