Cum iti alegi o secretara buna
Data publicarii: 10-02-2007 | Afaceri
Competenta bate mitul "secretarei prezentabile"
Una din schimbarile de pe piata resurselor umane in ceea ce priveste acest post este ca mitul secretarei care arata si comunica foarte bine, dar nu are alte competente incepe sa cada. "Managerul trebuie sa stie de ce are nevoie: de imagine sau de eficienta. Exista doua tipuri de secretara, cea gen front desk prezentabila, cu calitati de comunicare, si tipul foarte eficient, care stie sa organizeze lucrurile, sa stabileasca agende, sa faca viata superiorului ei mai simpla, tipul PA. Si normal ar mai fi cea perfecta, care le are pe amindoua. Insa acum la mare cautare si cu salarizare mare sint cele PA, pentru ca ele chiar aduc valoare companiei", explica Ariel Ungureanu, Business Development Manager la compania de recrutare Barnett McCall.
PA-ul creste eficienta managerului
Acesta spune ca diferenta se face si la salariu: in timp ce o secretara nu ia mai mult de 600 de euro, un asistent personal poate sa cistige pina la 2.000 de euro lunar. Insa banii se explica in conditiile in care PA-ul are de obicei si un MBA, "are grija de timpul si de calitatea muncii managerului, uneori si de proiecte pe care ea le supervizeaza urmind indicatiile managerului, de situatii delicate de rezolvat, deci poate avea un rol foarte important", spune Ungureanu.
In plus, acesta subliniaza ca rolul asistentului personal se vede si in cifra de afaceri a companiei: "O relatie profesionala de buna calitate intre un PA si manager cred ca poate creste eficienta acestuia cu 15%. De aceea, managerii buni cunosc cu adevarat valoarea lor si nu se grabesc sa ia o decizie in sensul acesta".
Meseria "compromis"
Pe de alta parte, Andreea Calin, consultant senior la AIMS Human Capital Romania, spune ca "managerii au putina rabdare pentru postul asta, merg pe intuitie si din cauza asta fac erori, pentru ca subevalueaza importanta acestei meserii". Calin este de parere ca vina o au atit companiile, care nu acorda importanta cuvenita asistentilor, spre deosebire de Franta, unde exista si scoli speciale, cit si practicantii, care nu o vad ca pe o meserie, ci ca pe "un compromis, sau cel mult ca pe o rampa de lansare". O posibila revalorizare a meseriei ar putea avea loc daca managerii ar face studii in care sa cuantifice contributia asistentului personal la cresterea cifrei de afaceri, spune consultantul HR.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău