Cum iti alegi o secretara buna
Data publicarii: 10-02-2007 | Afaceri
Competenta bate mitul "secretarei prezentabile"
Una din schimbarile de pe piata resurselor umane in ceea ce priveste acest post este ca mitul secretarei care arata si comunica foarte bine, dar nu are alte competente incepe sa cada. "Managerul trebuie sa stie de ce are nevoie: de imagine sau de eficienta. Exista doua tipuri de secretara, cea gen front desk prezentabila, cu calitati de comunicare, si tipul foarte eficient, care stie sa organizeze lucrurile, sa stabileasca agende, sa faca viata superiorului ei mai simpla, tipul PA. Si normal ar mai fi cea perfecta, care le are pe amindoua. Insa acum la mare cautare si cu salarizare mare sint cele PA, pentru ca ele chiar aduc valoare companiei", explica Ariel Ungureanu, Business Development Manager la compania de recrutare Barnett McCall.
PA-ul creste eficienta managerului
Acesta spune ca diferenta se face si la salariu: in timp ce o secretara nu ia mai mult de 600 de euro, un asistent personal poate sa cistige pina la 2.000 de euro lunar. Insa banii se explica in conditiile in care PA-ul are de obicei si un MBA, "are grija de timpul si de calitatea muncii managerului, uneori si de proiecte pe care ea le supervizeaza urmind indicatiile managerului, de situatii delicate de rezolvat, deci poate avea un rol foarte important", spune Ungureanu.
In plus, acesta subliniaza ca rolul asistentului personal se vede si in cifra de afaceri a companiei: "O relatie profesionala de buna calitate intre un PA si manager cred ca poate creste eficienta acestuia cu 15%. De aceea, managerii buni cunosc cu adevarat valoarea lor si nu se grabesc sa ia o decizie in sensul acesta".
Meseria "compromis"
Pe de alta parte, Andreea Calin, consultant senior la AIMS Human Capital Romania, spune ca "managerii au putina rabdare pentru postul asta, merg pe intuitie si din cauza asta fac erori, pentru ca subevalueaza importanta acestei meserii". Calin este de parere ca vina o au atit companiile, care nu acorda importanta cuvenita asistentilor, spre deosebire de Franta, unde exista si scoli speciale, cit si practicantii, care nu o vad ca pe o meserie, ci ca pe "un compromis, sau cel mult ca pe o rampa de lansare". O posibila revalorizare a meseriei ar putea avea loc daca managerii ar face studii in care sa cuantifice contributia asistentului personal la cresterea cifrei de afaceri, spune consultantul HR.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile