Microsoft aniversează împreună cu clienții săi, un an de GDPR
Data publicarii: 31-05-2019 | EconomieAu trecut doar câteva zile de la aniversarea unui an de la intrarea în vigoare a Regulamentului General al Uniunii Europene privind protecția datelor, cunoscut și sub numele de GDPR. Revoluționar din punct de vedere al confidențialității, acest cadru legislativ le permite tuturor locuitorilor Uniunii Europene, un control total în ceea ce privește informațiile și datele cu caracter personal și în același timp, le oferă încrederea deplină că tehnologiile moderne pot fi utilizate în siguranță și libertate totală.
Deși la început legea europeană a creat panică în rândul companiilor și persoanelor fizice care dețin situri web, măsura s-a dovedit una cât se poate de binevenită iar problemele legate de implementarea ei s-au rezolvat încă înainte ca aceasta sa intre în vigoare în mod oficial.
„Companiile globale au demonstrat că îl pot adopta și au reușit să implementeze noi sisteme pentru a garanta că oamenii înțeleg și își pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o mișcare globală pentru o reglementare mai solidă a confidențialității, prin adoptarea de noi legi în Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda și în alte părți.”, menționează Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.
Care este însă legătura dintre GDPR și Microsoft? Ei bine, compania americană încurajează oamenii să își gestioneze informațiile cu caracter personal în concordanță cu GDPR și mai ales, având ca punct de plecare această lege care a devenit fundamentală pentru industria de web si IT a Europei de azi. În acest sens, Microsoft a for prima companie care a implementat și furnizat Gdpr în drepturile de control al datelor clienților săi, extinzând această opțiune la nivelul întregii lumi și nu doar a continentului european, unde este obligatorie.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cadrul panoului de control al Microsoft pentru confidențialitate. Nu discutăm despre o opțiune disponibilă în cel mai popular produs al companiei, sistemul de operare Windows ci în însăși contul personal pe care cei are folosesc și celelalte servicii ale Microsoft, și-l crează voluntar pe platforma dedicată.
Potrivit datelor oficiale, de la intrarea în vigoare a GDPR și până acum, nu mai puțin de 18 milioane de utilizatori din întreaga lume au decis utilizarea acestor instrumente de control disponibile în cadrul contului Microsoft pentru a-și gestiona datele personale. În acest sens, cel mai mare nivel de implicare vine din Statele Unite, unde peste 6,7 milioane de persoane au utilizat până acum panoul de control pentru confidențialitate.
Se discută însă în continuare despre cadrul legal al aplicării noilor prevederi astfel încât să se înlesnească interoperabilitatea și circulația datelor peste limitele granițelor naționale sau ale Uniunii Europene.
Deși la început legea europeană a creat panică în rândul companiilor și persoanelor fizice care dețin situri web, măsura s-a dovedit una cât se poate de binevenită iar problemele legate de implementarea ei s-au rezolvat încă înainte ca aceasta sa intre în vigoare în mod oficial.
„Companiile globale au demonstrat că îl pot adopta și au reușit să implementeze noi sisteme pentru a garanta că oamenii înțeleg și își pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o mișcare globală pentru o reglementare mai solidă a confidențialității, prin adoptarea de noi legi în Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda și în alte părți.”, menționează Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.
Care este însă legătura dintre GDPR și Microsoft? Ei bine, compania americană încurajează oamenii să își gestioneze informațiile cu caracter personal în concordanță cu GDPR și mai ales, având ca punct de plecare această lege care a devenit fundamentală pentru industria de web si IT a Europei de azi. În acest sens, Microsoft a for prima companie care a implementat și furnizat Gdpr în drepturile de control al datelor clienților săi, extinzând această opțiune la nivelul întregii lumi și nu doar a continentului european, unde este obligatorie.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cadrul panoului de control al Microsoft pentru confidențialitate. Nu discutăm despre o opțiune disponibilă în cel mai popular produs al companiei, sistemul de operare Windows ci în însăși contul personal pe care cei are folosesc și celelalte servicii ale Microsoft, și-l crează voluntar pe platforma dedicată.
Potrivit datelor oficiale, de la intrarea în vigoare a GDPR și până acum, nu mai puțin de 18 milioane de utilizatori din întreaga lume au decis utilizarea acestor instrumente de control disponibile în cadrul contului Microsoft pentru a-și gestiona datele personale. În acest sens, cel mai mare nivel de implicare vine din Statele Unite, unde peste 6,7 milioane de persoane au utilizat până acum panoul de control pentru confidențialitate.
Se discută însă în continuare despre cadrul legal al aplicării noilor prevederi astfel încât să se înlesnească interoperabilitatea și circulația datelor peste limitele granițelor naționale sau ale Uniunii Europene.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday