Doar una din 10 firme romanesti isi ''spioneaza'' concurenta
Data publicarii: 09-02-2007 | Afaceri
Potrivit estimarilor societatii Intell Competitiv, specializata in promovarea conceptului de competitivitate bazata pe informatie, peste 80% din companiile mari isi urmaresc atent firmele direct concurente (inclusiv pe clientii acestora) si formeaza baze de date cu analize si studii de piata, articole din presa, pagini web etc. Aceasta functie, numita "Intelligence", este apoi utilizata continuu in orientarile strategice ale businessului, contribuind hotarator la dezvoltarea companiei si, mai ales, la prevenirea unor surprize neplacute.
Angajatii pleaca, informatiile raman
"In mai multe tari dezvoltate, statul sustine prin programe nationale implementarea Intelligence-ului, iar universitatile organizeaza masterate cu aceasta specializare", ne-a declarat, ieri, dr. Vasile Paun, senior consultant la Intell Competitiv. El a aratat ca in Romania - prin comparatie - lipsesc instrumentele de management strategic si "foarte putine companii isi planifica actiunile pe baza de informatii". In firmele active din punctul de vedere Intelligence se organizeaza portaluri interne (de preferat, pe intranetul companiei), pe care se stocheaza datele culese de angajati privind concurenta, evolutiile de pe piata de profil, articolele din mass-media, de pe internet ori din alte surse.
Principalul avantaj al stocarii de date consta in faptul ca informatiile raman in firma, nu "pleaca" odata cu salariatii care, din diverse motive, parasesc organizatia. In plus, este evident ca a sti (aproape) totul despre firmele concurente si tendintele pietei aduce avantaje certe in batalia pentru cucerirea pietei. "Ramane la latitudinea echipei manageriale sa foloseasca aceste arme; daca nu se si aplica acele masuri care se impun in urma respectivelor informari, totul a fost in zadar", a mai spus Vasile Paun.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile