RATB ne va oferi bilete cu cip
Data publicarii: 05-02-2007 | EconomiePosesorul cardului va putea calatori utilizand tehnologia contactless, prin simpla apropiere a cardului de cititorul instalat pe mijlocul de transport sau in statia Metrorex. In cazul in care pe card este incarcat un abonament sau o combinatie de abonamente, apropierea cardului de cititor este facultativa, simpla detinere a cardului - care este nominal - jucand rolul de bilet de calatorie valid.
Pentru cei care calatoresc ocazional cu RATB-ul sau metroul, exista optiunea de plata a calatoriei prin intermediul portofelului electronic. Astfel, posesorul isi incarca pe card o suma de bani - cuprinsa intre 2 si 40 RON - din care i se scade automat contravaloarea calatoriei la fiecare apropiere a cardului de cititor (validarea calatoriei). In acest caz, validarea este obligatorie, simpla detinere a cardului nu confera drept de calatorie. In prima faza, activarea optiunii de portofel electronic se poate realiza numai in paralel cu incarcarea unui Abonament RATB sau Metrorex.
In cazul pierderii sau furtului cardului, posesorii pot bloca folosirea cardului prin telefonarea la un call center asa cum se intampla si in cazul unui card bancar.
Sistemul automat de taxare implementat de catre RATB de la inceputul lunii ianuarie a.c., a consemnat deja emiterea primelor aproximativ 30.000 de carduri. Emiterea nu presupune costuri suplimentare fata de situatia initiala in care clientul isi achizitiona doar un abonament lunar din carton. In plus, emiterea personalizata a cardului are loc imediat, la unul din centrele de distributie.
"Deocamdata avem 38 de centre care emit carduri personalizate insa vom ajunge la 100 in cateva luni. Alte 142 de centre vor fi disponibile pentru reincarcarea cartelei, a carei valabilitate este de 4 ani. In aceasta perioada, posesorul isi poate utiliza cardul in orice combinatie, cu sau fara abonament, la suprafata sau in subteran. Sistemul prevede reincarcarea cartelei prin telefonia mobila, Internet si bancomate", a declarat Mihai Vladarau, sef serviciu relatii publice RATB.
In prezent, sistemul este operational pe 44 de linii - ceea ce inseamna un numar de 700 de autobuze. Pana la sfarsitul acestui an, sistemul va fi operational pe intregul parc auto al RATB care numara 1.010 autobuze, 385 tramvaie si 233 de troleibuze.
Intrucat urcarea in mijloacele de transport in comun nu se face doar pe usa din fata, RATB va monta cititoare la toate cele trei usi. In aceste conditii va fi nevoie de aproximativ 5.000 de cititoare, pe care oficialul RATB spera ca institutia le va instala pana la sfarsitul semestrului I a.c. Citioarele sunt deja operationale in toate statiile de metrou.
" RATB are 500.000 de clienti fideli, in sensul ca isi cumpara abonament lunar. Credem ca pana la sfarsitul anului fiecare dintre acestia isi va procura noul card avand in vedere ca dupa prima luna, avem aproximativ 30.000 de carduri deja emise. Cardul va fi cu atat mai utilizat cu cat va avea incorporate mai multe functii, de la intrarea la diverse targuri si expozitii si pana la plata parcarilor. Noi ne dorim ca sa putem intra cu acest produs si in zona de plati electronice ", a mai precizat sursa citata.
Prin implementarea Sistemului Automat de Taxare se are in vedere integrarea serviciilor de transport public la nivel de Capitala, urmarindu-se astfel asigurarea unei oferte tarifare flexibile care sa corespunda exigentelor actuale ale publicului calator.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani