Inflatie de carduri de credit, costuri la fel de impovaratoare
Data publicarii: 05-02-2007 | Finante-Banci
Unul dintre emitentii foarte activi din acest punct de vedere a fost, in ultimul timp, Bancpost. Spre sfarsitul anului trecut, banca a lansat nu mai putin de trei carduri de credit simultan. Doua erau standard - Visa Electron si Visa Classic, iar unul premium - Visa Gold. De semnalat ca, la acel moment, oferta de carduri de credit Bancpost mai cuprindea doua produse sub sigla American Express. In plus, la o luna de la extinderea portofoliului de produse, Bancpost a introdus alte doua noi carduri de credit. De aceasta data, ele au fost de tip cobranded, emise in parteneriat cu TAROM. Aceasta oferta dispune de un program de fidelizare, in sensul ca, la fiecare cumparatura efectuata, utilizatorul castiga bonusuri, care pot fi folosite ulterior pentru achitarea calatoriilor cu avionul.
O alta institutie care s-a remarcat recent prin diversificarea ofertei de carduri este OTP Bank. La inceputul lui 2006, banca maghiara isi facea debutul pe piata cardurilor, iar de atunci a tot lansat noi produse. Dupa cardul de credit MasterCard, a urmat cel cobranded OTP-MOL. Pe langa facilitatile uzuale ale oricarui card, acesta dispune de un program de loializare prin care sunt recompensati clientii care alimenteaza la benzinariile MOL.
Pe finalul anului trecut, banca a venit cu o noua sarja de produse. Pentru clientii din gama premium, OTP a introdus cardul Visa Gold, iar pentru clientela obisnuita - Visa Clasic Transparent. Asa cum indica si denumirea, ultimul card are un design transparent. "Consideram ca piata de carduri din Romania a atins un grad semnificativ de maturizare, iar clientii au inceput sa fie interesati nu doar de caracteristicile functionale ale cardurilor, ci si de designul acestora", explica Adrian Chichita, director de carduri la OTP Bank, motivele care au impus introducerea noului produs.
Dobanzi incapatanate
Este posibil ca unii clienti sa fie preocupati de modul in care arata cardul, insa majoritatea persoanelor sunt interesate in primul rand de conditiile de finantare. Iar ofertele care bombardeaza populatia in ultima vreme au cam neglijat acest aspect. In mod normal, diversificarea ofertei ar fi trebuit sa conduca la ieftinirea costului creditelor pe card. Cu toate acestea, ratele dobanzilor la cardurile de credit se situeaza aproape in intregime peste pragul 20%. CEC, Emporiki Bank si Romexterra fac exceptie de la aceasta regula. Cea mai mica dobanda din piata este disponibila la CEC - 17,5%. In schimb, dobanda maxima ajunge pana la 28%, asa cum este cazul cardurilor emise de Finansbank, Raiffeisen Bank si ABN AMRO Bank.
Costurile mari la cardurile de credit sunt cauzate uneori si de faptul ca bancile evita sa micsoreze dobanzile la aceste produse. Cel mai bun exemplu il reprezinta Raiffeisen Bank, care in toamna lui 2003 lansa cardul de credit MasterCard, cu o rata a dobanzii de 32%. Prima si singura micsorare a costurilor a avut loc in ianuarie 2005, cand rata dobanzii a coborat cu 4 puncte procentuale, la 28%. Au trecut doi ani de la acest "eveniment", iar banca inca nu a operat vreo alta modificare. Intre timp, Raiffeisen a redus dobanzile in lei cu 15 puncte procentuale la creditele imobiliare si cu 10 puncte procentuale la creditele de nevoi personale, fara sa se atinga de cele de la carduri.
Integral in Saptamana Financiara
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile