Inflatie de carduri de credit, costuri la fel de impovaratoare
Data publicarii: 05-02-2007 | Finante-Banci
Unul dintre emitentii foarte activi din acest punct de vedere a fost, in ultimul timp, Bancpost. Spre sfarsitul anului trecut, banca a lansat nu mai putin de trei carduri de credit simultan. Doua erau standard - Visa Electron si Visa Classic, iar unul premium - Visa Gold. De semnalat ca, la acel moment, oferta de carduri de credit Bancpost mai cuprindea doua produse sub sigla American Express. In plus, la o luna de la extinderea portofoliului de produse, Bancpost a introdus alte doua noi carduri de credit. De aceasta data, ele au fost de tip cobranded, emise in parteneriat cu TAROM. Aceasta oferta dispune de un program de fidelizare, in sensul ca, la fiecare cumparatura efectuata, utilizatorul castiga bonusuri, care pot fi folosite ulterior pentru achitarea calatoriilor cu avionul.
O alta institutie care s-a remarcat recent prin diversificarea ofertei de carduri este OTP Bank. La inceputul lui 2006, banca maghiara isi facea debutul pe piata cardurilor, iar de atunci a tot lansat noi produse. Dupa cardul de credit MasterCard, a urmat cel cobranded OTP-MOL. Pe langa facilitatile uzuale ale oricarui card, acesta dispune de un program de loializare prin care sunt recompensati clientii care alimenteaza la benzinariile MOL.
Pe finalul anului trecut, banca a venit cu o noua sarja de produse. Pentru clientii din gama premium, OTP a introdus cardul Visa Gold, iar pentru clientela obisnuita - Visa Clasic Transparent. Asa cum indica si denumirea, ultimul card are un design transparent. "Consideram ca piata de carduri din Romania a atins un grad semnificativ de maturizare, iar clientii au inceput sa fie interesati nu doar de caracteristicile functionale ale cardurilor, ci si de designul acestora", explica Adrian Chichita, director de carduri la OTP Bank, motivele care au impus introducerea noului produs.
Dobanzi incapatanate
Este posibil ca unii clienti sa fie preocupati de modul in care arata cardul, insa majoritatea persoanelor sunt interesate in primul rand de conditiile de finantare. Iar ofertele care bombardeaza populatia in ultima vreme au cam neglijat acest aspect. In mod normal, diversificarea ofertei ar fi trebuit sa conduca la ieftinirea costului creditelor pe card. Cu toate acestea, ratele dobanzilor la cardurile de credit se situeaza aproape in intregime peste pragul 20%. CEC, Emporiki Bank si Romexterra fac exceptie de la aceasta regula. Cea mai mica dobanda din piata este disponibila la CEC - 17,5%. In schimb, dobanda maxima ajunge pana la 28%, asa cum este cazul cardurilor emise de Finansbank, Raiffeisen Bank si ABN AMRO Bank.
Costurile mari la cardurile de credit sunt cauzate uneori si de faptul ca bancile evita sa micsoreze dobanzile la aceste produse. Cel mai bun exemplu il reprezinta Raiffeisen Bank, care in toamna lui 2003 lansa cardul de credit MasterCard, cu o rata a dobanzii de 32%. Prima si singura micsorare a costurilor a avut loc in ianuarie 2005, cand rata dobanzii a coborat cu 4 puncte procentuale, la 28%. Au trecut doi ani de la acest "eveniment", iar banca inca nu a operat vreo alta modificare. Intre timp, Raiffeisen a redus dobanzile in lei cu 15 puncte procentuale la creditele imobiliare si cu 10 puncte procentuale la creditele de nevoi personale, fara sa se atinga de cele de la carduri.
Integral in Saptamana Financiara
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău