10 metode pentru a-ti motiva angajatii
Data publicarii: 05-02-2007 | HR/Cariere1. Gandeste-te la punctele forte ale angajatilor tai! Multi manageri sunt ingrijorati de ceea ce fac angajatii lor gresit. Este o problema normala, dar declanseaza o spirala care va demotiva angajatii. Pentru a reusi sa-i motivezi, aminteste-ti care sunt punctele forte ale fiecarui angajat.
2. Nu folosi metode de motivare care nu functioneaza. Cand le repeti angajatilor ce sa faca si ei gresesc in continuare, a cui este vina? Aceasta strategie nu functioneaza, sunt de parere expertii in domeniu. Cu toate acestea, unii manageri continua sa practice aceasta metoda incercand sa explice acelasi si acelasi lucru la nesfarsit, devenind din ce in ce mai frustrati cand rezultatele nu sunt pozitive.
3. Redefineste nivelul motivatiei. Acceptam din rutina o motivare mediocra la locul de munca si uitam ca toti angajatii pot atinge grade inalte de motivare. Luand in considerare criterii de apreciere a nivelului profesional non-traditionale, vei putea redefini notiunea de motivatie la un nivel inalt. Daca impartasesti in cadrul companiei aceasta atitudine, iti vei ajuta angajatii sa-si creeze o imagine mult mai buna asupra a ceea ce trebuie sa faca.
Cum faci acest lucru?
Intreaba-ti angajatii ce ii motiveaza in mod exceptional. Documenteaza-te! Cauta informatii despre exploratori, atleti, muzicieni, artisti, volunatari, inventatori si antreprenori celebri si apoi impartaseste-le angajatilor povestile lor. Gaseste activitatile sau proiectele care au motivat la maxim angajatii in trecut.
4. Invata-ti angajatii sa-si "masoare" propriile succese. Angajatii care tin evidenta performantelor sunt capabili sa-si observe evolutia. Isi pot crea tabele in care "sa tina scorul". Astfel, vor sti clar cate victorii au inregistrat. Acest lucru ii va motiva pentru a inregistra succese si mai mari in viitor.
5. Creeaza un instrument de masurare a nivelului motivational pe care sa-l folosesti periodic in randul angajatilor. Majoritatea managerilor habar nu au cat de motivati sunt angajatii lor. Sondajul clasic care indica gradul de satisfactie al angajatilor nu masoara si cat de motivati sunt acestia. Daca incepi sa monitorizezi nivelul de motivatie al angajatilor tai, te poti baza pe faptul ca vei invata sa gestionezi aceasta problema.
Cum faci acest lucru? Foloseste un instrument simplu, de exemplu JML (Job Motivation Level) prin care iei periodic pulsul angajatilor. Incurajeaza sefii de departamente sa pastreze si ei o evidenta in aria lor de control.
6. Intreaba-ti angajatii ce vor. Angajatii sunt motivati... de ceea ce ii intereseaza pe ei. Ei au scopuri, personalitati si dorinte diferite, fapt care ii determina sa aiba performante si evolutii in functie de circumstante. Nu-i poti motiva facand un plan general de abordare si punandu-l in aplicare pentru toti angajatii. Pentru a maximiza gradul de motivatie, intreaba fiecare angajat in parte ce anume il impulsioneaza.
7. Invata sa recunosti si sa elimini amenintarile. Angajatii simt deseori ca sefii lor folosesc amenintari in incercarea de a-i motiva. Sefii neaga, de cele mai multe ori, acest aspect. Intentia lor nu este aceea de a ameninta angajatii, dar daca acestia asa o percep, atunci este o amenintare. Si aceasta scade foarte mult nivelul motivatiei. Asadar, managerii trebuie sa invete sa recunoasca faptele pe care angajatii le vad ca pe niste amenintari si sa incerce sa le elimine sau sa le expuna intr-un mod care sa nu fie perceput drept amenintare.
8. Nu intrerupe angajatul din lucru, dandu-i altceva de facut. Majoritatea angajatilor vor sa se concentreze asupra job-ului pe care il au intr-un moment si sa-l faca din ce in ce mai bine. Din perspectiva lor, alte cerinte din partea managerului ii distrag din ceea ce fac. Angajatii incep astfel sa se teama ca nu mai au o buna comunicare cu seful, ca postul lor nu e in siguranta, pun la indoiala chiar si corectitudinea sefilor si le diminueaza respectul atat fata de propria persoana, cat si in fata celorlalti angajati. Ca manager, trebuie sa fii atent si la cerintele angajatului.
Cum reusesti acest lucru? Intreaba-ti angajatii ce ii ingrijoreaza cu privire la job si la locul unde lucreaza si nu-i supraincarca cu diverse sarcini adiacente proiectului de care se ocupa.
9. Comunica! Comunicarea deschisa si sincera este prioritatea numarul 1 a majoritatii angajatilor. Si tot majoritatea angajtilor este de parere ca managerii lor nu comunica deschis ceea ce vor. Pe de alta parte, managerii ii contrazic. Cine are dreptate? E gresit pusa problema. Daca angajatii tai ajung sa creada ca le ascunzi informatii care le sunt folositoare in desfasurarea activitatii la locul de munca, isi vor pierde motivatia, si vor ignora ceea ce le spui.
Cum? Deoarece angajatii si sefii au viziuni diferite despre cum ar trebui sa se comunice in aceasta relatie, cea mai buna metoda este sa-i intrebi ce informatii doresc sa afle. Intreaba-i personal, prin e-mail, in sedinte. Da-le angajatilor sansa, macar o data pe saptamana, sa-ti ceara informatii. Si raspunde-le.
10. Explica-le cum ii vei recompensa. Primele acordate arbitrar genereaza frustrare si ura printre angajati, nu motivatie. Angajatii cred ca managerii nu ii respecta daca apar din senin cu noi criterii de acordare a primelor si recompenselor. Acestia se plang ca sefii lor ii trateaza ca pe niste copii, care se multumesc cu o bombonica sau o jucarie atunci cand fac ceva bine. Asadar, respecta-ti angajatii si informeaza-i imediat ce modificari intervin in criteriile de recompensare.
Ana Maria Megan
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman