Taxe care scumpesc vacanta
Data publicarii: 05-02-2007 | TurismNebuloasa taxelor
Unele costuri nu pot fi evitate, chiar daca nu sint mentionate in pretul din vitrina agentiei. "In Romania, spre deosebire de alte tari din Europa, pachetul turistic nu include in pretul de baza taxele de aeroport", spune Ciprian Enea, consultant in turism. Astfel, numai aceasta taxa poate aduce o crestere cu 20-30% a pretului anuntat. Mai mult, interesant este faptul ca aceasta taxa difera de la agentie la agentie. Prin urmare, daca o agentie are pentru o destinatie o taxa de aeroport de 70-75 de euro, o alta poate sa aiba o taxa de 90-95 de euro. Aceasta diferenta vine fie de la faptul ca charterul acestora din urma aterizeaza pe un aeroport care are taxe mai mari, fie pentru ca agentia compenseaza cu diferenta pretul pa-chetului turistic. De asemenea, in unele oferte apar, pe linga aceasta suma, si alte taxe, cum ar fi taxa de kerosen sau taxa de rezervare. "Diferentele de taxe vin din dorinta agentiilor de a lua fata cu un pret mai mic, dar care in final este modificat prin aceste taxe", mai spune Ciprian Enea.
Enigma vizei
Pe linga taxa de aeroport, turistii romani vor plati, in cazul in care opteaza pentru o destinatie calda, cum ar fi Egiptul sau Tunisia, o taxa de viza. Interesant este faptul ca si taxa de viza difera de la agentie la agentie, chiar daca pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe se spune clar: "Cetatenii romani pot obtine vizele de intrare in Egipt si direct de la punctele de trecere a frontierei egiptene, contra sumei de 15 dolari pentru vize cu o singura intrare". Cu toate acestea, taxa de viza difera de la agentie la agentie: unele cer 13 euro, in vreme ce in cazul altora pretul este chiar si de 20-25 de euro. Diferenta in mod clar nu intra in buzunarul guvernului egiptean, care opreste doar 15 dolari.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului