Investitiile Renault in Romania ar putea fi periclitate de reducerea taxei auto
Data publicarii: 02-02-2007 | Auto
"Nu este normal sa schimbam regulile in timpul jocului, iar aceste proiecte de investitii ar putea fi periclitate de eventuala reducere a nivelului taxei de prima inmatriculare", a spus Fourmont.
Reducerea taxei de prima inmatriculare ar reduce la jumatate vanzarile Dacia in Romania, adica ar suprima o treime din vanzarile totale ale companiei Dacia, a spus directorul general al producatorului de auromobile, Francois Fourmont.
"Dacia, impreuna cu reteaua sa comerciala si de furnizori, asigura locuri de munca pentru mai mult de 100.000 de persoane, iar scaderea sau suprimarea taxei auto ar insemna pierdera locurilor de munca pentru circa 35.000 de persoane", a mai spus Fourmont.
Totodata, repunerea in discutii a taxei de prima inmatriculare ar reprezenta o pierdere de credibilitate a Romaniei in fata investitorilor straini. In urma votarii codului fiscal in luna iulie a anului trecut, grupul Renault a lansat un program de investitiii menit sa faca din Dacia Pitesti cel mai mare centru industrial al aliantei Renault-Nissan din lume. In urma acestui program, totalul sumelor investite de Renault la Dacia din 1999 va atinge un miliard de euro la sfarsitul lui 2007, iar capacitatea de productie a uzinei va ajunge la 300.000 de masini pe an, a mentionat directorul general al producatorului pitestean de automobile.
Reprezentantii producatorului de automobile au anuntat, in decembrie 2006, ca Dacia va investi aproximativ 100 milioane euro pentru marirea capacitatii de productie a uzinei de la Mioveni, de la 840 de automobile pe zi cat este in prezent, la 1.400 pe zi la inceputul lui 2008, urmand sa inceapa, pe 18 decembrie 2006, lucrarile care ii vor permite, in 2008, sa ajunga la o productie anuala de 350.000 de unitati. In 2006, productia a fost in jurul a 200.000 de vehicule. Ca parte a planului de extindere, Dacia va mari in februarie 2007 ritmul de productie al modelului Logan MCV (break) , de la 250 la 300 de masini pe zi. Dacia estimeaza ca aceasta masura va reduce termenele de livrare pentru varianta break, termene care sunt in prezent de doua luni. In plus, compania pitesteana va incepe in ianuarie 2007 sa produca noul vehicul utilitar derivat din Logan. Ritmul de productie va fi la inceput de aproximativ 40 de unitati pe zi si ar putea ajunge la 60, daca piata o cere.
Comisia Europeana a acceptat ca Romania sa introduca o taxa cu caracter ecologic la inmatricularea masinilor, urmand ca, in urmatoarea sedinta de Guvern, Ministerul Finantelor sa prezinte o solutie legata de discriminarea aparuta in actuala legislatie la vanzarea masinilor second hand. "Modul in care este aplicata taxa, in acest moment, ar putea veni in contradictie cu Tratatul de aderare, pentru ca autoturismele la mana a doua vandute de catre cetateni romani nu sunt taxate ca si cele vandute de alti cetateni din UE", a declarat, joi, ministrul finantelor publice, Sebastian Vladescu.
Potrivit ministrului finantelor, Comisia Europeana este nemultumita de incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE, atunci cand se aplica o taxa.
Referindu-se la o eventuala reducere a taxei, ministrul a afirmat ca "nu este o problema de valoare, ci de principiu".
"Pregatim impreuna cu Ministerul Mediului mai multe variante care merg de la mentinerea taxei cu riscul de a fi declansata o procedura juridica impotriva Romaniei, pana la eliminarea taxei", a afirmat Vladescu, adaugand, insa, ca in acest moment sansele de eliminare a taxei sunt "zero".
Ministrul finantelor a spus ca nu exista, inca, o forma finala a actului normativ de modificare a taxei. Vladescu a declarat ca, in prezent, Comisia Europeana are in vedere introducerea unei taxe ecologice anuale. "Avand in vedere ca in Romania sunt multi cetateni care au masini noneuro, trebuie sa tinem cont ca acestia nu vor putea sa plateasca aceasta taxa", a explicat oficialul.
Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. Potrivit ministrului de finante, insa, CE nu a contestat dreptul Romaniei de a institui aceasta taxa, ci modalitatea de calcul. Din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi ajunge sa depaseasca valoarea reziduala a autoturismului. Taxa de inmatriculare urmeaza sa fie modificata, in conformitate cu legilatia europeana.
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa