Vladescu si Kovacs au convenit ca Romania sa modifice nivelul taxei auto
Data publicarii: 31-01-2007
Purtatorul de cuvant Maria Assimakopoulou a precizat ca nu au stabilit un termen limita pana la care autoritatile de la Bucuresti sa contacteze expertii europeni.
"Discutia celor doi a fost una generala. Ministrul Vladescu i-a explicat comisarului Kovacs problemele pe care le implica schimbarea legislatiei, in timp ce comisarul european a subliniat ca Romania este stat membru UE si trebuie ca masurile luate sa nu fie discriminatorii", a spus purtatorul de cuvant al comisarului european, Maria Assimakopoulou, prezenta la intalnirea celor doi oficiali.
Reprezentanta comisarului Kovacs a subliniat ca Romania poate pastra taxa, dar ca ea trebuie sa respecte doua principii: "sa fie proportionala cu vechimea masinii si sa nu discrimineze masinile la mana a doua sau aduse din strainatate".
Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. Potrivit ministrului de finante insa, CE nu a contestat dreptul Romaniei de a institui aceasta taxa, ci modalitatea de calcul.
Din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi ajunge sa depaseasca valoarea reziduala a autoturismului. Taxa urmeaza sa fie modificata, astfel incat sa fie in conformitate cu legislatia europeana.
Ministerul Finantelor a primit acordul reprezentantilor CE pentru taxa de inmatriculare, in vara, insa modul de calcul a fost modificat in Parlament, in timpul dezbaterilor asupra Codului Fiscal.
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
Vladescu a participat, luni si marti, la Reuniunea Consiliului ministrilor de finante din Uniunea Europeana, ECOFIN, care se desfasoara la Bruxelles.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des