Serviciile de e-banking sunt din ce in ce mai utilizate de romani
Data publicarii: 30-01-2007Daca in urma cu un an, un studiu al diviziei de cercetare a Deutsche Bank plasa Romania, alaturi de Bulgaria, Grecia si Macedonia, printre tarile din Europa cu cel mai scazut grad de penetrare a serviciilor e-banking, in momentul de fata reprezentantii institutiilor bancare din tara noastra spun ca aceste servicii traverseaza poate cea mai importanta perioada de modernizare de pana acum.
"Comparativ cu alte piete, in Romania, internet-bankingul nu este utilizat la adevaratul potential. In perioada urmatoare devine insa foarte probabila cresterea ratei de utilizare a acestui gen de servicii, datorita tendintei vizibile de imbunatatire a infrastructurii si a serviciilor", a declarat, pentru Adevarul, reprezentantii Alpha Bank.
La randul sau, Razvan Lintaru, director e-banking HVB Tiriac, observa ca, "in Romania, serviciile de internet-banking oferite de banci sunt in plina perioada de modernizare a infrastructurii, a calitatii si a diversificarii ofertei. Avand in vedere cresterea impactului internetului pentru populatie, bancile vor urmari sa-si sporeasca posibilitatea de deservire in acest sens si sa ofere servicii cat mai diversificate si adaptate solicitarilor clientilor". Acest lucru se datoreaza, spune Lintaru, si incercarii de minimizare a costurilor operationale concomitent cu largirea portofoliului de clienti si produse.
In acelasi timp, reprezentantii bancilor sustin ca serviciile de e-banking existente pe piata autohtona se apropie de maturitate, trecandu-se de la o dezvoltare cantitativa la una preponderent calitativa. "Consideram ca, in perioada urmatoare, accentul va fi pus pe optimizarea serviciilor de internet-banking in sensul stabilizarii la un anumit pachet de operatiuni bancare, al cresterii calitatii si fiabilitatii serviciilor finale furnizate clientilor si al asigurarii unei replici cat mai fidele a operatiunilor ce pot fi realizate la ghiseele bancii", este de parere Rozaura Stanescu, director in cadrul departamentului de strategie si marketing al BRD Groupe Societe Generale.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani