Receptii partiale pentru lucrari de infrastructura de transport
Data publicarii: 14-09-2018 | Economie
Sectoare, loturi, sectiuni sau obiecte de lucrari incluse in autorizatia de construire, prevazute intr-un contract sau in contracte de executie diferite, se vor putea da in circulatie, daca acestea pot fi utilizate separat, conform destinatiei lor, prevede ordonanta de urgenta care modifica si completeaza acte normative din domeniul constructiilor ce reglementeaza receptiile lucrarilor, adoptata joi in sedinta de Guvern.
Conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor, actul normativ completeaza art. 37 din Legea nr. 50/ 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare cu un nou alineat respectiv alin. (23) si art. 41 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata, respectiv alin. (11), astfel incat, prin exceptie, MT va avea propriul regulament privind receptia constructiilor, desprins din Legea 343/2016.
Prin prezentul act normativ se urmareste: crearea unui cadru legal pentru proiectele de infrastructura de transport care acopera toate categoriile de lucrari specifice, eliminarea blocajelor in implementarea proiectelor si accelerarea punerii in functiune a obiectivelor de investitii, inclusiv pe loturi/sectiuni/sectoare/parti/obiecte din cuprinsul autorizatiei de construire, inainte de finalizarea tuturor lucrarilor din contract, reducerea riscurilor financiare asociate implementarii proiectelor de investitii in infrastructura nationala de transport, accelerarea conectarii retelei nationale de transport rutier si feroviar la reteaua trans-europeana de transport, imbunatatirea conditiilor de siguranta a circulatiei si reducerea nivelului de poluare a mediului inconjurator.
"Potrivit prevederilor de pana acum, lucrarile de constructii autorizate se considerau finalizate daca erau realizate toate elementele prevazute in autorizatia de construire si daca s-a efectuat receptia la terminarea lucrarilor. Astfel, era imposibila receptionarea pe loturi, sectiuni, sectoare sau obiecte de lucrari incluse in autorizatia de construire, prevazute intr-un contract sau in contracte de executie diferite, care fac parte din proiecte complexe pentru care s-a emis o singura autorizatie de construire, in situatia in care acestea pot fi utilizate separat, conform destinatiei lor. Actul normativ elimina disfunctionalitatile existente in implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes national din domeniul rutier si feroviar ca obiective de utilitate publica", se spune in comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani