Receptii partiale pentru lucrari de infrastructura de transport
Data publicarii: 14-09-2018 | Economie
Sectoare, loturi, sectiuni sau obiecte de lucrari incluse in autorizatia de construire, prevazute intr-un contract sau in contracte de executie diferite, se vor putea da in circulatie, daca acestea pot fi utilizate separat, conform destinatiei lor, prevede ordonanta de urgenta care modifica si completeaza acte normative din domeniul constructiilor ce reglementeaza receptiile lucrarilor, adoptata joi in sedinta de Guvern.
Conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor, actul normativ completeaza art. 37 din Legea nr. 50/ 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare cu un nou alineat respectiv alin. (23) si art. 41 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata, respectiv alin. (11), astfel incat, prin exceptie, MT va avea propriul regulament privind receptia constructiilor, desprins din Legea 343/2016.
Prin prezentul act normativ se urmareste: crearea unui cadru legal pentru proiectele de infrastructura de transport care acopera toate categoriile de lucrari specifice, eliminarea blocajelor in implementarea proiectelor si accelerarea punerii in functiune a obiectivelor de investitii, inclusiv pe loturi/sectiuni/sectoare/parti/obiecte din cuprinsul autorizatiei de construire, inainte de finalizarea tuturor lucrarilor din contract, reducerea riscurilor financiare asociate implementarii proiectelor de investitii in infrastructura nationala de transport, accelerarea conectarii retelei nationale de transport rutier si feroviar la reteaua trans-europeana de transport, imbunatatirea conditiilor de siguranta a circulatiei si reducerea nivelului de poluare a mediului inconjurator.
"Potrivit prevederilor de pana acum, lucrarile de constructii autorizate se considerau finalizate daca erau realizate toate elementele prevazute in autorizatia de construire si daca s-a efectuat receptia la terminarea lucrarilor. Astfel, era imposibila receptionarea pe loturi, sectiuni, sectoare sau obiecte de lucrari incluse in autorizatia de construire, prevazute intr-un contract sau in contracte de executie diferite, care fac parte din proiecte complexe pentru care s-a emis o singura autorizatie de construire, in situatia in care acestea pot fi utilizate separat, conform destinatiei lor. Actul normativ elimina disfunctionalitatile existente in implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes national din domeniul rutier si feroviar ca obiective de utilitate publica", se spune in comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii