Cehii au cumparat anul trecut mai multe masini second-hand decat noi
Data publicarii: 26-01-2007Skoda are 41% din piata, urmata la mare distanta de Renault cu 6% si Volkswagen cu 5%.
"Uniunea Europeana a presat guvernul de la Praga sa-si liberalizeze politicile comerciale vara trecuta si l-a fortat sa elimine barierele comerciale ce stateau in calea importului de masini rulate. Acesta a fost factorul crucial pentru cresterea pietei in 2006", a spus secretarul Uniunii Importatorilor de Automobile (SDA), Pavel Tunkl, pentru The Prague Post.
Modificarile au permis inmatricularea in Cehia a automobilelor mai vechi de opt ani. Pe piata ceha pot fi aduse, in prezent, toate tipurile de masini, iar in ultimele luni au aparut chiar si vechile masini germane Trabant, autoturisme al caror import fusese interzis, din cauza emisiilor poluante.
Reprezentantii SDA sunt ingrijorati de faptul ca afluxul masinilor second-hand va face din tara central-europeana un "cimitir al Europei". "In timp ce varsta medie a parcului auto este de zece ani in Occident, la noi masinile de pe strazi au in medie 14 ani", a spus pentru Thr Prague Post, Antonin Sipek, director al Asociatiei Industriei Auto din Cehia.
In Romania, anul trecut vanzarile de masini noi au fost de trei ori mai mari decat cele second-hand. Astfel, in 2006 s-au vandut 256.364 de masini noi, iar Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) estimeaza ca anul trecut au intrat in jur de 90 - 92.000 de masini second-hand pe piata romaneasca. Pentru anul acesta, prognoza APIA pentru piata automobilelor noi indica o crestere cu 7%, iar pentru cea de second-hand e estimat un avans cu 10%, indiferent de gradul cu care va fi redusa taxa de prima inmatriculare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului