Cehii au cumparat anul trecut mai multe masini second-hand decat noi
Data publicarii: 26-01-2007Skoda are 41% din piata, urmata la mare distanta de Renault cu 6% si Volkswagen cu 5%.
"Uniunea Europeana a presat guvernul de la Praga sa-si liberalizeze politicile comerciale vara trecuta si l-a fortat sa elimine barierele comerciale ce stateau in calea importului de masini rulate. Acesta a fost factorul crucial pentru cresterea pietei in 2006", a spus secretarul Uniunii Importatorilor de Automobile (SDA), Pavel Tunkl, pentru The Prague Post.
Modificarile au permis inmatricularea in Cehia a automobilelor mai vechi de opt ani. Pe piata ceha pot fi aduse, in prezent, toate tipurile de masini, iar in ultimele luni au aparut chiar si vechile masini germane Trabant, autoturisme al caror import fusese interzis, din cauza emisiilor poluante.
Reprezentantii SDA sunt ingrijorati de faptul ca afluxul masinilor second-hand va face din tara central-europeana un "cimitir al Europei". "In timp ce varsta medie a parcului auto este de zece ani in Occident, la noi masinile de pe strazi au in medie 14 ani", a spus pentru Thr Prague Post, Antonin Sipek, director al Asociatiei Industriei Auto din Cehia.
In Romania, anul trecut vanzarile de masini noi au fost de trei ori mai mari decat cele second-hand. Astfel, in 2006 s-au vandut 256.364 de masini noi, iar Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) estimeaza ca anul trecut au intrat in jur de 90 - 92.000 de masini second-hand pe piata romaneasca. Pentru anul acesta, prognoza APIA pentru piata automobilelor noi indica o crestere cu 7%, iar pentru cea de second-hand e estimat un avans cu 10%, indiferent de gradul cu care va fi redusa taxa de prima inmatriculare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice