Management: Cum sa delegi eficient
Data publicarii: 25-01-2007- Deleaga module si activitati intregi sau parti ale acestora, mai degraba decat cerinte sau activitati simple, de rutina. Nu evita insa sa delegi ceva deoarece nu poti da cuiva intregul proiect. Lasa persoana sa inceapa cu o parte mica, si apoi dupa ce invata facand-o pe aceasta, vor accepta parti mai mari si arii mai mari de responsabilitate.
- Defineste clar rezultatul necesar si apoi lasa indivizii sa isi foloseasca creativitatea in ceea ce priveste drumul catre acel rezultat. Defineste clar limitele autoritatii care se potrivesc activitatii delegate. Poate persoana angaja alti oameni pentru a lucra impreuna ? Exista constrangeri pentru cheltuieli ? Standardele clare de performanta vor ajuta persoana sa stie cand el sau ea face exact ce trebuie.
- Afla care sunt talentele si interesele oamenilor tai si vei fi capabil sa delegi mai inteligent si eficient.
- Nu subestima niciodata potentialul unei persoane. Deleaga un pic mai mult decat tu crezi ca persoana este in stare sa se descurce. Asteapta-te sa reuseasca, si vei vei fii de mai multe ori surprins placut decat neplacut.
- O persoana va fi mult mai entuziasmata despre un proiect daca ea este cea care a avut ideea modalitatii de realizare a acestuia, decat daca seful ii spune cum sa il faca.
- Delegarea nu consta in alocarea unor sarcini. Ceri unei persoane sa isi asume responsabilitatea pentru un proiect, iar aceasta are dreptul sa spuna nu.
- Gaseste o procedura de monitorizare sau masurare care te va tine informat despre progresul acestui proiect deoarece in final tot tu esti responsabil pentru el si trebuie sa stii ca progreseaza asa cum ar trebui. Cu alte cuvinte - daca nu il poti masura, nu il delega.
- Delegarea inseamna asumarea riscului ca celalalt va putea gresi. Oamenii insa invata din greseli si vor fi in stare ca urmatoarea data sa o faca mai bine. Gandeste-te la un moment in care ti s-a delegat un proiect si ai gresit, invatand o lectie valoroasa.
- Mentine-te deschis ideilor noi si felurilor de a face lucrurile. Poate exista o modalitate mai buna dacat cea intreprinsa anterior.
- Nu prelua nimic asupra ta doar pentru ca il poti face mai bine sau mai repede. Ajuta-i pe ceilalti sa il faca mai bine. Rezista pornirii de a rezolva problema altcuiva, intrucat cu totii trebuie sa invatam. Ofera-le sugestii sau indicatii, dar lasa-i sa actioneze de unii singuri.
- Delegarea iti intareste pozitia. Arata ca iti faci treaba ca manager primind feed-back de la ceilalti. Aceasta iti mareste si mai mult sansele de promovare. La fel, cand esti subiectul delegarii incearca sa faci slujba sefului tau mai usoara si sa ajuti la promovarea lui. Aceasta iti va mari si tie sansa de promovare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani