Marii bancheri coboara la ghiseu
Data publicarii: 23-01-2007In nuante diferite, raspunsurile arata in esenta un singur lucru: cea mai mare dorinta a bancherilor ar fi ca romanii sa semene cit mai mult cu clientii europeni. Sa economiseasca mai mult, sa foloseasca si alte servicii bancare decit creditul si cardul si, daca este posibil, sa fie fideli uneia dintre banci, asa cum se-ntimpla, din experienta managerilor straini, in tarile din Uniunea Europeana, noteaza Cotidianul.
Steven van Groningen
"In prezent, avem multe banci in Romania, fapt ce n-ar reprezenta o problema daca majoritatea acestora nu si-ar dori sa fie banci universale. Intrarea pe piata de retail costa insa scump. Piata bancara din Romania devine acum foarte interesanta. Pentru o banca de retail, cu 500 de agentii, va fi usor sa reuseasca, dar o banca fara o masa critica de clienti nu va beneficia de o baza solida. In acelasi timp, bancile mici vor reusi sa supravietuiasca doar daca isi gasesc o nisa de profit.
Va mai exista in viitor o oportunitate pentru sistemul bancar, si anume ca o banca sa conceapa un produs in Romania si sa-l vinda in afara tarii, de exemplu in Bulgaria. Acolo piata este mica, nici o banca nu va avea patru milioane de clienti, cum este cazul unor institutii de credit din tara noastra. Dar pentru acest lucru trebuie sa avem un sistem bancar foarte eficient, care sa poata fi in acelasi timp un campion in inovare. In Romania, produsul bancar este inca destul de scump, in comparatie cu tarile apartinind Uniunii Europene, dar si cu statele vecine. Este important sa oferim produse la preturi rezonabile, sa devenim mai eficienti, sa determinam oamenii sa economiseasca sume mai mari pe termene de timp mai lungi, astfel incit si gradul de intermediere bancara sa creasca.
De asemenea, trebuie sa incercam sa cladim o relatie banca-client pe termen lung si nu punctual, cum se intimpla in prezent. Clientii cauta cea mai buna varianta mai ales pentru un produs de creditare sau au un card de credit si cam la atit se reduce relatia cu banca. Relatia client-banca se construieste in timp si tine in primul rind de felul in care banca reuseste sa raspunda tuturor nevoilor clientului - adica plati facturi, transferuri, depozite, credite, carduri etc. In tarile avansate din vestul Europei, un client prefera sa lucreze cu aceeasi banca intreaga viata, pe care o cunoaste si care, la rindul ei, raspunde nevoilor lui. Foarte rar se intimpla ca un client sa-si schimbe banca."
Nicolae Danila
"Daca la inceput nivelul cunostintelor bancare al populatiei era scazut, astazi, romanii, in special cei din mediul urban, au o cultura bancara din ce in ce mai solida. Un exemplu pentru a demonstra relatia romanilor cu bancile, dar si increderea de care se bucura BCR in rindul clientilor este acela al cardurilor.
Inceputul emiterii de carduri a fost timid, putini asteptindu-se sa avem astazi cele mai multe carduri active de pe piata - 2,3 milioane, cea mai mare retea de ATM-uri - 1.300 si cel mai mare numar de POS-uri instalate - aproximativ 10.000. Doresc sa subliniez noul rol pe care trebuie sa il aiba bancile, si anume de partener real si loial al comunitatii. BCR joaca deja acest rol, fapt ce duce la intarirea relatiei noastre cu clientii, cu societatea.
Noua infatisare a BCR, ca membra a Grupului Erste, va face sa creasca satisfactia clientilor si, implicit, loialitatea acestora fata de banca. BCR este primul brand financiar bancar din Romania, un fapt foarte important pentru noi. Pe de o parte, ne da confortul ca serviciile BCR vor fi cautate de clienti, iar pe de alta parte, este si o mare provocare pentru noi, fiindca trebuie sa ne mentinem calitatea serviciilor, atitudinea, precum si solutiile la nivelul cerut de piata. Clientii devin tot mai sofisticati, tot mai insistenti si au cerinte tot mai complexe. BCR este si va ramine o banca puternic orientata spre client. Toate eforturile depuse de banca, in relatia cu clientii, au fost indreptate spre construirea unui parteneriat durabil cu acestia.
Cu siguranta, preocuparea noastra principala si continua este aceea de a gasi solutii pentru indeplinirea cerintelor clientilor, pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Pe masura dezvoltarii pietei romanesti si a legislatiei vom aduce pe piata noi produse si servicii, astfel incit clientul care vine la BCR va gasi cele mai potrivite solutii la nevoile sale de afaceri."
Patrick Gelin
"Cred in primul rind ca trebuie facuta o distinctie importanta intre clientela de persoane juridice si clientela de persoane fizice. In ceea ce priveste intreprinderile, in majoritatea cazurilor, relatia se bazeaza pe un parteneriat pe termen lung si pe incredere reciproca. Mai sint inca, totusi, progrese de facut; transparenta financiara si juridica a intreprinderilor, capacitatea lor de a prevedea viitorul nu sint intotdeauna la nivelul dorit; din partea bancilor exista inca o abordare administrativa greoaie care rezulta adesea din reglementarile BNR.
In ceea ce priveste persoanele fizice, situatia este caracterizata de o volatilitate destul de mare a relatiei. Cea mai mare parte dintre clientii persoane fizice au conturi in mai multe banci si isi schimba banca in functie de oportunitatile de moment. Clientul roman nu este foarte fidel, neezitind sa isi ''faca cumparaturile'' in mai multe locuri, in cautarea unor conditii mai bune - o dobinda redusa la credite, una mai mare la depozite, un card cu mai putine comisioane de exemplu.
Aceasta situatie este specifica Romaniei. In tarile occidentale, de exemplu, clientii persoane fizice isi realizeaza majoritatea operatiunilor cu o singura banca, si aceasta relatie este stabila pe termen lung.
Situatia va evolua probabil in lunile si anii care vor veni. Dincolo de ofertele punctuale facute de banci, clientul roman ar trebui sa fie tot mai sensibil la calitatea serviciilor prestate si la aceea a relatiei."
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman