Grupul Renault are 45% din piata auto romaneasca
Data publicarii: 19-01-2007Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul secund in clasamentul vanzarilor, cu 23.500 de automobile, in scadere cu 4% fata de cele 24.474 comercializate in 2005. Reprezentantii companiei au pus scaderea vanzarilor pe seama unei gestionari defectuoase a stocurilor de masini si pe seama faptului ca anul a fost mai slab in modele noi.
Daewoo Craiova ocupa pozitia a treia cu 23.186 de masini vandute in 2006. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a inregistrat o crestere a numarului de clienti datorita disparitiei zvonurilor care dadeau ca sigura inchiderea uzinei. In 2006, vanzarile Daewoo au crescut cu 13% fata de anul 2005 cand constructorul a comercializat 20.528 de masini.
Marcile Skoda si Volkswagen ocupa pozitiile patru, respectiv cinci cu vanzari de 20.541 (fata de 14.806 anul trecut - Skoda) si 17.322 (in crestere de la 13.329) - Volkswagen.
Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 13.119 de vehicule comercializate anul trecut (10.600 in 2005), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 12.844 de automobile (7.749), conform statisticilor APIA.
Topul primelor zece marci este incheiat de Opel, cu 11.634 automobile (5.846, in 2005), Fiat cu 9.832 de vehicule (6.478) si Hyundai cu 7.788 de masini comercializate (4.051).
In afara de primii zece clasati, alti sase producatori de automobile au mai reusit sa depaseasca pragul de 3.000 de automobile vandute in acest an: Chevrolet, Toyota, Iveco, Mercedes, Citroen si Seat.
Anul trecut, pe piata romaneasca s-au vandut 297.162 de automobile, dintre care 256.000 de autoturisme. Aproape 60% dintre masinile noi vandute anul trecut au fost pe benzina.
Cea mai vanduta masina din import a fost Renault Clio, cu 13.249 de unitati, urmata de Skoda Fabia cu 7.629 de unitati si de gama Renault Megane, cu 6.882 de masini.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului