Telefonul mobil, folosit pe post de bilet de avion
Data publicarii: 16-01-2007JAL a introdus un sistem de check-in intitulat "Touch and Go" (atinge si treci) inca din 2005, in patru aeroporturi din Japonia. Serviciul s-a extins intr-un an in 44 de aeroporturi in toata Japonia, dar este valabil numai in cazul zborurilor interne unde pasagerii nu trebuie sa se legitimeze.
In septembrie anul trecut, ANA a dotat 24 de aeroporturi japoneze cu masini care sa citeasca celularul la sistemul de check-in, iar pana la sfarsitul lui 2007 intentioneaza sa acopere cu aceasta tehnologie toate aeroporturile nipone in care opereaza.
Tehnologia folosita in aeroporturile japoneze este asemanatoare cu cea folosita in unele sisteme de control a biletelor in transportul urban, unde un card sau un telefon mobil este trecut prin fata unui senzor. Sistemul este similar celui construit de compania romana UTI si in curs de implementare in transportul urban din Bucuresti.
Chiar daca cele doua companii aeriene din Japonia considera ca programele de check-in wireless sunt un succes, nu este de asteptat ca astfel de sisteme sa functioneze in viitorul apropiat si pentru zborurile internationale sau in alte parti ale globului.
Unele guverne s-ar putea opune unui asemenea sistem pentru zborurile internationale din motive de securitate, insa reprezentantii industriei sunt mai optimisti. Capacitatea de a identifica un telefon mobil este suficient de puternica pentru ca numarul telefonului este codat in cartela SIM. Singura problema ar aparea atunci cand telefonul e furat, insa si actele sau biletele de hartie pot fi furate. Astfel, un hot care a furat un mobil va trebui sa probeze identiatea sa cu cea a adevaratului proprietar al celularului purtator de bilet de avion. Chiar daca un telefon a fost furat si folosit cu succes la check-in, hotul va trebui sa treaca si de punctul de securitate, au explicat reprezentanti ai industriei. "Este mult mai important ce aduci in avion decat cine esti", au adaugat acestia.
Cele doua companii japoneze nu au dezvaluit cuantumul investitiei in noile siusteme de check-in, dar seful JAL a declarat ca milioane de pasageri l-au folosit cu succes in mai putin de un an si jumatate. Serviciul folosit de compania ANA, numit Skip, este folosit de 15.000 de clienti zilnic, iar managementul companiei intentioneaza sa exporte inovatia.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman