Guda (AAFBR): Consumul trebuie orientat catre productia interna
Data publicarii: 09-01-2018 | EconomieConsumul trebuie orientat catre productia interna, iar acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, respectiv prin investitii si tehnologizare, sustine Iancu Guda, presedintele Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Românie (AAFBR).
"Daca mergem 25 de ani în spate, a fost o economie condusa, mânata de consum. Atunci când acesta a crescut ca pondere, 75% din acest consum s-a dus în import. Cum rupem acest mecanism? Orientarea acestui consum catre productia interna. Acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, care nu poate fi obtinut decât prin cresterea investitiilor. Astazi, daca iei contul de profit si pierdere al companiilor din România, vei observa ca la fiecare un leu cheltuiala cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare, vei obtine un pret final de 1,6 lei", a spus Guda, într-o conferinta organizata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
Potrivit acestuia, asta înseamna ca valoarea adaugata a companiilor românesti este de 60%.
"Creeaza valoare adaugata de 60% peste cheltuielile cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare interna. În Germania este de 180%. Cum aduci consumul în intern? Crescând atractivitatea produselor si asta nu se poate face decât prin investitii, prin tehnologizare", a explicat presedintele AAFBR.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman