Ministerul Turismului: 107 agentii de turism, fara licente de functionare in 2017;alte 125 de societati radiate la cerere

Data publicarii: Astazi, 08-01-2018 | Economie

Un numar de 107 agentii de turism din România au ramas fara licente de functionare, în 2017, în timp ce 125 astfel de societati au fost radiate la solicitarea expresa a acestora, reiese din datele Ministerului Turismului, publicate pe propria pagina de Internet.

Conform statisticii, în cazul agentiilor de turism pentru care a fost dispusa retragerea licentelor de functionare din cauza neregulilor constatate, deciziile au survenit la distanta de jumatate de an de la eliberarea actului de functionare. De asemenea, pe lista se regasesc firme pentru care licenta de functionare abia fusese eliberata în 2016.

Pe de alta parte, Ministerul Turismului a decis, în cazul a 125 de agentii de turism, retragerea licentelor la solicitarea operatorului economic.

În acelasi timp, anul trecut, pentru 31 de structuri de cazare au fost retrase certificatele de clasificare, în timp ce opt structuri de alimentatie publica au ramas fara certificat de functionare.

Pe data de 18 decembrie 2017, ministrul Turismului, Mircea Dobre, declara într-o dezbatere publica pe tema Fondului de garantare a pachetelor turistice din România, ca normele de aplicare pentru Fondul de garantare a pachetelor turistice vor fi gata pâna la sfârsitul lunii ianuarie 2018, iar din 2018 se încearca realizarea unei legi speciale si pentru crearea unui pool de asigurare, pe modelul PAID.

"Exista si varianta cu mai multe instrumente de garantare si nu contest acest lucru. Va spun ca acest lucru se poate face de la anul, pentru ca anul acesta statul român este în pre-infringement. Începând din luna ianuarie, exista riscul ca statul român sa intre în infringement, din cauza faptului ca acea directiva europeana nu a fost transpusa. Atunci trebuia sa gasim o solutie care ar fi trebuit sa se întâmple în acest an, din pacate, în care sa fie o garantare si o asigurare a pachetelor turistice. Eu cred ca cetatenilor români trebuie sa le fie garantat dreptul, pe banii dânsilor, ca pachetele respective sa le duca la bun sfârsit sau macar sa fie repatriati într-un mod corect (...) Partea de asigurare se poate face prin crearea unui pool de asigurare, care este o lege speciala pe modelul PAID. Dupa cum stiti, PAID-ul s-a definitivat în aproximativ doi ani. Noi nu avem timp sa stam doi ani... Ca ne convine, ca nu ne convine, trebuie sa ne gândim în primul rând la cetateni (...) Este obligatia statului român sa vina cu o solutie viabila, eficienta si coerenta. Am discutat cu colegii de la ASF, inclusiv cu presedintele Leo Badea, si la anul încercam realizarea unui proiect de act normativ, o lege speciala pentru crearea unui pool de asigurare. Exista varianta ca, în cursul anului viitor, sa se creeze acest pool de asigurare si vom avea si asigurare, si Fond de garantare. Normele de aplicare ale Fondului de garantare a pachetelor turistice vor fi gata pâna la sfârsitul lunii ianuarie 2018", a afirmat Dobre.

Potrivit ministrului, în cele mai multe tari este obligatorie participarea la un Fond de garantare, pe lista acestor state aflându-se Danemarca, Irlanda, Franta, Olanda si Marea Britanie. Totodata, în Germania exista polita de asigurare obligatorie, iar în Austria asigurare si garantie bancara.

În contextul crearii unui Fond de garantare a pachetelor turistice, ministrul a subliniat ca ordonanta a fost votata si se afla pentru promulgare la Presedintie.

În momentul de fata, în România exista 2.655 de agentii de turism autorizate, conform listei afisate pe site-ul Ministerului Turismului si actualizata în data de 15 decembrie 2017, majoritatea acestora fiind constituita din agentii mici.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: