Gecad: Virusii informatici de anul acesta vor fi mai agresivi
Data publicarii: 12-01-2007
Companiile romanesti au pierdut anul trecut cel putin opt milioane de euro, ca efect direct al pierderii de productivitate de pe urma atacurilor electronice. Dar suma estimata a pierderilor totale, care include si intreruperea activitatii economice, afectarea imaginii si utilizarea ineficienta a resurselor umane se ridica la peste 150 milioane de euro. In 2007, investitiile ar trebui orientate nu doar spre asigurarea unei protectii de baza, insuficiente, ci spre de sisteme de monitorizare, alertare si inlaturare in timp real a amenintarilor, care sa reduca pierderile si care sa acopere si noii vectori de insecuritate.
Desi majoritatea producatorilor de antivirusi ofera deja si module antispyware si antispamse, utilizatorii nu stiu de multe ori cum sa le utilizeze, ceea ce face posibila reluarea mai intensa a mesajelor nedorite (spam) si infectii masive cu programe spion (spyware).
Formele noi de mesaje nedorite, precum spamul sub forma de imagine se vor accentua in 2007. Creatorii de spam recurg acum la inserarea unei imagini in mesajele lor, pentru ca programele antispam detecteaza si blocheaza mesajele de tip text cu o eficienta tot mai mare, ceea ce tripleaza traficul cauzat de spam.
Spamul reprezinta in mod obisnuit circa 80% din mesajele care ajung pe serverele unei companii, iar, in Romania, 38% dintre toate mailurile care circula in interiorul organizatiilor sunt considerate a fi tot mesaje nedorite, fara legatura cu afacerea in sine (glume, barfe, informatii redundante). Efectele celui de-al doilea tip de spam sunt discutabile, insa companiile trebuie sa isi defineasca norme clare de conduita care sa regleze acest fenomen, explica reprezentantii Gecad.
Peste 82% dintre companiile romanesti se confrunta cu atacuri zilnice de tip programe spion. Dintre acestea, aproximativ 13% sunt tinta predilecta a atacurilor spyware semnificative, cu peste 50 de atacuri pe zi. Fenomenul spyware tinde sa depaseasca virusii informatici sub raportul gravitatii incidentelor, iar scopul urmarit de autorii acestor programe este furtul de informatii, cu implicatii mult mai serioase decat atacurile virale.
Fenomenul de "phishing" este in crestere, cu precadere in forma sa simpla, de furt de parole si nume de utilizator. Programele de mesagerie instant sunt principala modalitate de "phishing" folosita pentru a determina utilizatorii sa dea click pe un link care duce la un site cu o identitate falsa, care fura informatii legate de plati sau conturi bancare.
Pierderile cauzate de "phishing" sunt greu de calculat, insa din momentul in care cineva incepe sa utilizeze identitatea furata a unei persoane, pagubele pot fi foarte mari. Gecad Net sfatuieste companiile sa instituie politici clare de utilizare a mesageriei instant, precum si programe care detecteaza site-urile de "phishing", care sa nu permita accesarea de linkuri nedorite. Utilizatorii trebuie sa se obisnuiasca a marca in mod corespunzator cu "spam" toate mesajele nedorite.
Odata cu cresterea tranzactiilor online in Romania se va intensifica si fenomenul de phishing local. Utilizatorii sunt indemnati de Gecad Net sa fie foarte atenti ca atunci cand introduc date personale si financiare sa se asigure ca au o conexiune securizata si ca platile sunt efectuate prin operatori cunoscuti.
La nivel economic, companiile pot contracara aceste amenintari de tip nou instituind in primul rand politici clare de securitate care sa reglementeze comportamentul angajatilor. La fel de importanta este si instruirea acestora prin traininguri specifice de securitate IT, se arata in studiu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii